کد خبر: ۷۸۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۶

نادران: شاهد شیوه‌های بدیعی در مجلس هشتم هستیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: الیاس نادران در تذکر آیین نامه‌ای با استناد به ماده 109 تصریح کرد: «بر اساس این ماده در هنگام رای اعتماد به وزیران، برای هر یک از وزیران جداگانه رای گیری انجام و آرا شمارش و اعلام نتایج پس از رای گیری اعلام می‌شد».
 
به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، الیاس نادران نماینده تهران گفت: «در جلسه روز گذشته برای اولین بار در تاریخ رای‌گیری، مجلس رای گیری جداگانه برای هر یک از وزیران انجام نداد و آرای هر سه وزیر در یک گلدان انداخته شد و سپس هیات رئیسه آرا را تفکیک، شمارش و نتایج اعلام شد». 

وی خاطرنشان کرد: «این از شیوه های بدیع است که ما در مجلس هشتم شاهد هستیم».
 
نماینده تهران ادامه داد: «در جلسه روز گذشته انتصابی به وزارت اطلاعات نسبت داده شد که براساس آن وزارت اطلاعات نسبت به صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور اعلام کرد که کردان هیچ مساله‌ای ندارد».
 
وی گفت: «روز گذشته مکررا به وزیر اطلاعات مراجعه شد و وی اصل مساله را تکذیب کرد. وزیر اطلاعات گفته بود که اساسا از این وزارتخانه استعلامی صورت نگرفته است که ما نسبت به صلاحیت این وزیر پیشنهادی بخواهیم اظهارنظر کنیم».

نادران افزود: «از دیگر مواردی که برای اولین بار در مجلس اتفاق افتاد این بود که از سال گذشته از مقام معظم رهبری برای رای آوردن و یا نیاوردن وزیران هزینه می شود که خلاف رویه و شان مجلس و نظام است».

وی ادامه داد: «براساس این مستندات بود که عزیزان نماینده به این وزیران پیشنهادی رای دادند».

وی تصریح کرد: «امروز چند نماینده به وی مراجعه کرده‌اند و بیان کردند رای مثبت ما به دلیل استناداتی بود که به وزیر اطلاعات و مقام معظم رهبری داده شد که به استنادات آنها رای مثبت دادیم».

نادران افزود: «این نمایندگان بیان کردن که حال اگر این استنادات درست نباشد نتیجه رای گیری را ما چگونه باید کشف کنیم».

وی با اشاره به موارد دیگری چون ایجاد صف بندی و دسته بندی بین ناطقان مخالف و موافق وزیران پیشنهادی اظهار داشت: «ناطقان روز گذشته، مخالفان وزیران پیشنهادی را متهم کردند که آنها مانند معاویه که امیرالمومنین (ع) را مظلوم قرار داد و متهم کرد که حضرت علی (ع) نماز نمی خواند و همچنین منافقین به شهید بهشتی اتهام می زدند، همین صف بندی ها را در مجلس ایجاد کردند که خلاف واقع بود».
 
وی گفت: «روز گذشته همچنین بارها از تذکر کنندگان شنیده شد که شبنامه‌ای در مجلس توزیع شده است». 

نماینده تهران با پرسیدن سوالاتی نسبت به زمان، تعداد و توزیع این شبنامه و منشاء آن و اینکه به‌دست چه کسانی این شبنامه داده شده است، خاطرنشان کرد: «هیات رئیسه دیروز اعلام کرد که این موضوع بررسی و پیگیری می‌شود، چه زمانی به مجلس اعلام می‌شود تا برای ما این مسدله روشن شود». 

ابوترابی فرد نیز که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در مورد روش رای گیری برای سه وزیر پیشنهادی گفت: «ظاهرا آیین نامه ناظر بر اصل انجام رای گیری به‌صورت جداگانه است».
 
وی افزود: «اما رئیس جلسه چه تشخیصی از آیین نامه داشته است بنده اکنون آگاهی ندارم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین