کد خبر: ۷۸۴۳۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴

روسیه و سوریه برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه آماده می‌شوند

رسانه‌های روسی از تأسیس سه پایگاه نظامی مشترک میان ارتش سوریه و روسیه برای مقابله با تحرکات ترکیه خبر دادند.
روسیه و سوریه برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه آماده می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات روسی خبر دادند که در هفته‌های اخیر، شمال سوریه شاهد تحرکات مسکو و دمشق علیه ترکیه بود و دو کشور اقدام به تأسیس پایگاه‌های نظامی مشترک در مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کرد کرده‌اند.

​به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پس از نشست آستانه در تهران، سوریه شاهد تحولات مهمی است؛ در این راستا به گفته منابع روسی، این پایگاهها در شمال استان رقه و در مسیر اتوبان راهبردی «ام-۴» تأسیس شده و ارتش سوریه آماده است تا پایگاههای دیگری نیز احداث کند.

طبق این گزارش، ارتش سوریه و روسیه تجهیزات نظامی جدیدی وارد این پایگاهها کرده‌اند تا مقابل اقدام نظامی احتمالی ترکیه بایستند.

همزمان با این تحرکات مشترک مسکو و دمشق، فرماندهی کل ارتش سوریه و نیروهای مسلح این کشور نیز امروز اعلام کرد که ارتش سوریه در آمادگی کامل برای مقابله با هر حمله احتمالی ترکیه به خاک سوریه است.

یک منبع نظامی در این باره به خبرگزاری «سانا» گفت: «با تشدید اقدامات تحریک‌آمیز ترکیه در اراضی سوریه طی دو روز گذشته و حمله به مناطق مختلف و تعدادی از پایگاه‌های نیروهای مسلح تأکید می‌شود که ارتش قهرمان سوریه آماده مقابله با هر حمله احتمالی ترکیه و گروهک‌های تروریستی آن هستند.»

وبگاه عنب بلدی نیز امروز به نقل از منابع محلی نوشت که نظامیان ارتش سوریه اقدام به ارسال تانک و تجهیزات و اعزام نیروهای بیشتر به رقه کرده‌اند. مقامات گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) نیز گفتند ارتش سوریه با نظارت روسیه تجهیزات بیشتری روانه شمال سوریه کرده است.

پیش از این در تاریخ ۲۶ تیر ماه رسانه‌های عربی نوشته بودند که ۳۰۰ نظامی ارتش سوریه در پی توافق با دولت روسیه و شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF)، در شهر منبج واقع در شمال استان حلب مستقر شدند.

روزنامه سوری «الوطن»، در ۱۶ تیرماه نیز گزارش داده بود که دمشق و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) با میانجیگری روسیه در آستانه تشکیل یک اتاق عملیات مشترک در برابر حملات احتمالی ترکیه هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین