کد خبر: ۷۸۴۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

خود پلوسی درباره سفر به تایوان تصمیم می‌گیرد

هماهنگ‌کننده استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که تصمیم‌گیری درباره سفر نانسی پلوسی به تایوان بر عهده خود این رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست.
خود پلوسی درباره سفر به تایوان تصمیم می‌گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

جان کربی، هماهنگ‌کننده استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به اینکه آیا کاخ سفید معتقد است که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا باید به تایوان سفر کند یا خیر گفت: این سیاستمدار خودش درباره سفر تصمیماتش را ‌می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کربی چهارشنبه گفت:‌ او هر کجا که بخواهد برود، ما حقایق، شرایط زمینه، تجزیه و تحلیل و واقعیت‌های ژئوپلیتیکی که او با آنها روبرو خواهد شد، ارائه می‌دهیم. وظیفه ما اطلاع‌رسانی به روند تصمیم‌گیری اوست و ما این کار را انجام می‌دهیم. خود رئیس مجلس نمایندگان تصمیمات را می‌گیرد.

پیشتر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به اسپوتنیک گفت که درباره هرگونه سفر احتمالی اعضای کنگره به ویژه سفر احتمالی پلوسی به تایوان اظهارنظر نمی‌کند.

روابط ایالات متحده و چین اخیراً به دلیل برنامه‌های پلوسی برای سفر به تایوان در هفته‌های آینده تیره شده است. چین بارها از ایالات متحده به دلیل حفظ تماس‌های رسمی با تایوان انتقاد کرده و گفته است که چنین اقداماتی حاکمیت و تمامیت ارضی چین را نقض می‌کند و باعث بی‌ثباتی در این منطقه می‌شود.

در همین حال جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی گفت که ارتش ایالات متحده این سفر را ایده خوبی نمی‌داند. پلوسی به دلیل نگرانی‌های امنیتی، در مواجهه با پرسشی درباره سفر احتمالی به تایوان از اظهارنظر در مورد هرگونه برنامه سفر خودداری کرد.

در اوایل ماه جاری میلادی، رسانه‌ها گزارش دادند که پلوسی ۸۲ ساله در ماه اوت برای سفر به تایوان آماده می‌شود و این مساله خشم چین را برانگیخت. در واکنش به آن وزارت امور خارجه چین گفت، در صورت سفر پلوسی به این جزیره، پکن قطعاً اقدامات تعیین‌کننده‌ای را برای محافظت از حاکمیت دولت و یکپارچگی ارضی انجام خواهد داد و ایالات متحده کاملاً مسئول تمام پیامدهای جدی ناشی از این سفر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین