کد خبر: ۷۸۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۹
رفعت بیات در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب :

در لایجه حمایت از خانواده نگاه اسلامی رعایت نشده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درلایحه حمایت از خانواده نگاه اسلامی رعایت نشده است، زیرا در بحث تعدد زوجین، عدالت در رفتار میان همسران مهمترین بحث برای ابتیاع همسر دوم می‌باشد؛ که این رعایت عدالت به راحتی محقق نمی‌شود.

رفعت بیات نماینده سابق زنجان در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب، با بیان مطلب فوق، گفت: «در لایحه جدید حمایت از خانواده دو بند 23 و 25 بحث برانگیز است که ما درمجلس هفتم با این لایحه مخالفت کردیم و در صحن علنی این لایحه رای نیاورد، و در کمیسیون حقوقی و قضایی در دور اول رای آورده است و متاسفانه اگر به صحن علنی بیاید باید با این لایحه به صورت جامع و علمی برخورد شود».

وی در ادامه افزود: «در این لایحه طرح تعدد زوجات مطرح شده که یکی از مشکل‌سازترین قسمت‌های این لایحه است؛ همچنین در بحث مهریه به خاطر پایین بودنش تبعات ناگوار فرهنگی و اجتماعی را به بار خواهد آورد».

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه «اعتقاد دارد که درلایحه حمایت از خانواده نگاهی مردانه حکمفرا شده‌است»، گفت : «متاسفانه این مسأله مربوط به خانم‌ها می باشد و نباید صرفا آقایان تصمیم بگیرند».

وی در ادامه گفتگو پیرامون بحث مهریه اظهارداشت: «من معتقدم که در بحث مهریه متاسفانه خانواده‌ها فکر می‌کنند که برای زمان اختلاف درمیان خانواده‌ها باید مهریه قرارداد و نوعی طرز تلقی وجود دارد که این مهریه حامی اجتماعی و حقوقی از خانم‌ها است، ولی من معتقدم باید فضای خانواده‌ها را معنوی کرد و از آن طرف باید فضای حقوقی و قضایی جامعه عوض بشود».

نماینده سابق زنجان در ادامه افزود: «اگر یک قانون محکم قضایی در جامعه وجود داشته باشد می‌تواند این قانون محکم‌تر از پدر و مادر از دختر حمایت کند و دیگر سراغ مهریه رفته نشود. زیرا مهریه برای روزهای اختلاف نیست، بلکه برای روزهای دوستی و محبت است و همیشه عند المطالبه است».

وی در خاتمه تأکید کرد: «وارد شدن به مسائل مالی و اقتصادی افراد در بحث مهریه دارای یک‌سری تبعات بد اجتماعی و فرهنگی در جامعه خواهد بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۰
0
0
ما در تعدد زوجات بزرگان شريعت را مي بينيم كه داراي زوجات و تعدد هستنند و ما هم كه پيروان اين بزرگان هستيم نبايد متعصبانه با آنچه حلاليت آن نمي تواند از طرف بندگان خدا نقض شود برخورد نماييم
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۰
0
0
جامعه ما تعدد زوجين را به هيچ عنوان قبول ندارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین