کد خبر: ۷۸۴۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳

امام جمعه قم: قائل به حجاب اجباری در حوزه خصوصی نیستیم

امام جمعه قم با قانونی و شرعی خواندن حجاب گفت: حجاب محدودیتی برای فعالیت‌های بانوان ایجاد نمی‌کند در عین حال که قائل به حجاب اجباری برای افراد در حوزه شخصی و خصوصی نیستیم.
امام جمعه قم: قائل به حجاب اجباری در حوزه خصوصی نیستیم
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه هفتم مردادماه ۱۴۰۱ که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به آغاز ماه محرم عنوان کرد: وعاظ و مبلغان در این ماه مردم را با سبک زندگی زینبی و حسینی و با سیره اهل‌بیت (ع) آشنا می‌کنند.

سعیدی با اشاره به بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه، تصریح کرد: رهبر انقلاب همانند همیشه با فرمایشات، اندرز‌ها و هشدار‌ها ائمه جمعه را مورد لطف قرار دادند و از جمله فرمایشات ایشان این بود که خطیب جمعه باید با شبهه افکنی‌ها مقابله کند.

وی با بیان اینکه یکی از شبهه‌ها، ورود غربی‌ها به حجاب زنان ایرانی است، گفت: زنان ایرانی بر تمدن غرب ضربه زده‌اند و غربی‌ها از این امر ناراحت هستند؛ زیرا غربی‌ها ۲۰۰ سال است که بیان می‌کنند اگر زنان از قیود رها نشوند نمی‌توانند پیشرفت کنند و به مقام‌های بالای سیاسی، علمی و… برسند، اما زنان ایرانی همه این ادعا‌ها را تکذیب کرد و در جامعه حاضر شد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: زن ایرانی با حجاب اسلامی حضور پیدا کرده و در بالاترین سطوح قرار گرفته است که باطل کننده زحمت تلاش ۲۰۰ ساله غرب است به همین خاطر برای آن‌ها قابل تحمل نیست و بر روی آن تبلیغ سوء دارند.

وی با بیان اینکه شبهه مانند موریانه است و آسان وارد می‌شود و با سختی بیرون می‌رود، اضافه کرد: اکثریت جامعه معتقد و ملتزم به حجاب هستند و گشت ارشاد نیز فقط برای کسانی است که قصد هنجارشکنی دارند.

آقای سعیدی با اشاره به اینکه حجاب محدودیتی برای فعالیت‌های بانوان ایجاد نمی‌کند و زن با حجاب در جامعه بیشتر حرمتش حفظ می‌شود، افزود: حجاب در کشور ما به عنوان یک کشور ایرانی و اسلامی یک ضرورت و قانون است و مانند همه قانون‌ها لازم است رعایت شود.

وی با بیان اینکه قائل به حجاب اجباری برای افراد در حوزه شخصی و خصوصی نیستیم، ادامه داد: اسلامی می‌خواهد برای زنان حریم و احترام ایجاد کند و نمی‌خواهد که نگاه به زن نگاهی ابزاری و شهوانی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین