کد خبر: ۷۸۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۹

یورش نیروهای امنیتی به دفاتر حماس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نیروهای امنیتی فلسطینی به دفاتر سازمانهای خیریه وابسته به حماس در الخلیل یورش بردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، یک منبع امنیتی فلسطینی اعلام کرد نیروهای تحت امر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز جمعه دفاتر چهار جمعیت خیریه اسلامی و دو مغازه کپی‌برداری و تکثیر را در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری رود اردن به اتهام ارتباط با جنبش حماس تعطیل کردند. 

به گفته منابع خبری غربی این اقدام به دنبال یک رشته اقدامات مشابه در سایر مناطق کرانه باختری اردن به دستور عباس و به منظور حاکم کردن نظم و قانون صورت گرفته است. این اقدامات از زمان حاکمیت حماس بر نوار غزه در سال گذشته آغاز شد. 

به گفته یک منبع امنیتی وابسته به محمود عباس،‌ چهار جمعیت خیریه که در الخلیل تعطیل شدند برای حماس پول جمع آوری می کردند. دو مغازه‌ای که تعطیل شدند نیز به تحریک برضد تشکیلات خودگردان متهم شدند. در این رویدادها کسی بازداشت نشد. 

تاکنون مسئولان حماس در الخلیل جایی که حماس نفوذ زیادی در ان دارد در این خصوص اظهار نظر نکرده‌اند. مسئولان جمعیت‌های خیریه که تعطیل شده‌اند نیز حاضر به مصاحبه نشدند. 

عباس که در اختلافاتش با حماس از حمایت امریکا و اروپا برخوردار است سال گذشته نیروهای امنیتی تحت امر خود را در شهرهای نابلس و جنین و چند شهر دیگر کرانه باختری مستقر کرد. 

«سرتیپ سمیح الصیفی» فرمانده امنیتی منطقه الخلیل هفته گذشته گفت قصد دارد بیش از ششصد نیروی امنیتی را که هم اکنون در اردن و اریحا در حال آموزش دیدن هستند برای تحکیم سیطره تشکیلات خودگردان بر الخلیل در این منطقه مستقر کند. ولی اسرائیل تاکنون هیچ نشانه‌ای از موافقت با استقرار این نیروها بروز نداده است. 

در الخلیل حدود ششصد و پنجاه شهرک‌نشین صهیونیست در میان تدابیر شدید امنیتی در بین سی هزار فلسطینی زندگی می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین