کد خبر: ۷۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۹
صبح امروز برگزار شد؛

یادبود قربانیان بمباران اتمی ناکازاکی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ژاپن یکشنبه شصت و سومین سالگرد بمباران اتمی ناکازاکی توسط نیروهای آمریکایی را گرامی داشت وخواستار کنار گذاشتن سلاح هسته‌ای از قدرت‌های بزرگ جهان شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در ساعت11:02 صبح امروز همزمان با وقوع این حادثه در سال 1945، بازماندگان این حادثه و هزاران تن از شهروندان این شهر در پارک صلح به نشانه احترام به قربانیانی که بلافاصله پس از انفجار کشته شدند یک دقیقه سکوت کردند. 

در مراسم یادبود «یاسائو فوکودا» نخست وزیر ژاپن حضور داشت و شهردار شهر ناکازاکی اعلام کرد: «ایالات متحده آمریکا و روسیه باید رهبری این حرکت را برعهده گرفته و سلاح هسته‌ای را کنار بگذارند این دو کشور باید به جای افزایش تنش‌ها در زمینه استقرار سپر موشکی در اروپا، تعداد سلاح‌ هسته‌ای خود را کاهش دهند. کشورهای بریتانیا، چین و فرانسه نیز باید سلاح خود را کاهش دهند».

«یاسائو فوکودا» نخست وزیر ژاپن نیز در سخنانی اعلام کرد: «متعهد می‌شوم که جامعه بین‌الملل را به سوی صلح دائمی رهبری کنم». 

بمباران اتمی ناکازاکی توسط ایالات متحده آمریکا در سال 1945  سه روز پس از بمباران هیروشیما صورت گرفت. انفجار بمب اتمی باعث کشته شدن بلافاصله هزاران نفر و کشته شدن تدریجی بسیاری دیگر به دلیل بیماریهای ناشی از رادیواکتیو  گردید تعداد قربانیان این حادثه تا کنون به 150 هزار نفر رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین