کد خبر: ۷۸۵۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

آخرین وضعیت عملیات امدادونجات سیل در کشور/ امدادرسانی به بیش از۴۹ هزار نفر

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق درگیر سیل را تشریح کرد.
آخرین وضعیت عملیات امدادونجات سیل در کشور/ امدادرسانی به بیش از۴۹ هزار نفر
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی مرادی‌پور درباره آخرین وضعیت عملیات امدادرسانی، جست‌وجو و نجات در پی وقوع سیلاب در استان‌های کشور گفت: از ابتدای مرداد ماه تا صبح امروز در مجموع ۲۴ استان درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که درحال حاضر این شرایط در ۱۵ استان همچنان ادامه دارد. همچنین با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی بر این اساس است که ممکن است تا پایان امروز نیز شاهد وقوع بازندگی‌های متعددی در نقاط مختلف باشیم، نیروهای جمعیت هلال احمر همچنان در آماده‌باش خواهند بود.

وی با بیان اینکه بیش از همه در مناطق زریندشت فیروزکوه، رفسنجان کرمان، بختگان فارس، مرزن‌آباد مازندران، الیگودرز لرستان و شهر یزد فعال هستیم، گفت: در سایر استان‌ها نیز به دلیل بارش‌های پراکنده‌ای که اتفاق می‌افتد گاهی شاهد آبگرفتگی هستیم که اقدامات لازم در این خصوص نیز صورت می‌گیرد.

به گفته معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در امامزاده داوود نیز همچنان عملیات جست‌وجو و ارائه خدمات از سوی هلال احمر ادامه دارد.

مرادی‌پور با بیان اینکه تا به حال ۲۴ استان‌را تحت پوشش قرار دادیم گفت: اقدامات لازم در حدود ۱۶۲ شهرستان صورت گرفته و بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ به صورت اضطراری اسکان داده شده و بیش از ۴۹ هزار نفر که متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند، امدادرسانی شدند.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: به افرادی که در شرایط اضطراری بودند، چادرهای اسکان داده شده است. این افراد عمدتا جزو کسانی هستند که منازلشان غیر قابل سکونت بوده است. بر همین اساس احتمالا درصد قابل توجهی از این افراد همچنان در چادرها حضور دارند.

مرادی پور با تاکید بر اینکه آمار جانباختگان سیل از سوی سازمانی که مسئول ارائه آمار در این خصوص است اعلام خواهد شد گفت: تا کنون ۳۸ نفر در پی وقوع سیلاب مصدوم شدند که با همکاری عوامل اورژانس آنان را به مراکز درمانی منتقل کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین