کد خبر: ۷۸۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۰

گفتگوی پوتین و شیمون پرز درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «شیمون پرز» رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در دیدار با «ولادیمیر پوتین» نخست وزیر روسیه درباره پرونده هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این دیدار در جریان افتتاحیه بازی‌های المپیک چین و به درخواست «ولادیمیر پوتین» صورت گرفت. این دیدار همزمان با درگیری روسیه و گرجستان رخ داد. گفتنی است گرجستان در گذشته از اسرائیل سلاح و تجهیزات نظامی خریداری کرده است.

ایران یکی از مسائل مورد بحث این دیدار بود. به گفته منابع اسرائیلی «ولادیمیر پوتین» در دیدار با پرز اظهار داشت: «در مقابل نگرانی اسرائیل نسبت به تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای بی‌تفاوت نیستیم و بدون شک روسیه ایرانی با سلاح هسته‌ای را نمی‌خواهد». 

پوتین در ادامه افزود: «کشورش از مذاکرات مستقیم درباره پرونده هسته‌ای ایران حمایت می‌کند زیرا مسکو معتقد است این بهترین راه برای دستیابی به نتیجه دلخواه است». 

پوتین همچنین درباره روند مذاکرات اسرائیل و فلسطین با رئیس جمور رژیم صهیونیستی گفتگو کرد. شایان ذکر است پرز پیش از دیدار با پوتین در گفتگو با «هو جیناتو» رئیس جمهورچین بار دیگر مدعی شد: «اسرائیل نسبت به تلاش ایران در دستیابی به سلاح هسته‌ای بسیار نگرانی است و چین می‌تواند نقش مهمی در حل این مسئله داشته باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۰
0
0
اسراييليها بايداز رفتارهاي خودشان با مسلمانان نگران باشند نه از بمب اتمي ايران
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین