کد خبر: ۷۸۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۹
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا:

باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به طرح مباحثی مبنی بر شدت گرفتن تحریم‌ها علیه ایران و صدور قطعنامه جدیدی علیه کشورمان گفت: «برای جلوگیری از این اتفاق تلاش دیپلماتیک لازم است و باید از همه‌ ظرفیت‌های کشور استفاده شود که بحث‌ها در این زمینه به این اتفاق منجر نشود».

حجت‌الاسلام و المسلمین سبحانی‌ نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب گفت: «شاید آمریکا تمایل داشته باشد که با اعمال فشارهای مضاعف کار را به صدور قطعنامه دیگری علیه کشورمان پیش ببرد اما اگر مذاکرات آقای جلیلی با سولانا بر سر توافق بر روی کلیات امر پیش رود و اصل بر دستیابی به محورهای مشترک و تامین کننده‌ منافع طرفین باشد زمینه بهتری برای گفت‌وگو و مذاکره آماده خواهد شد».

سبحانی‌نیا با اشاره به این‌که شاید برخی کشورهای افراطی در مجموعه‌ 1+5 مایل نباشند با ایران وارد مذاکره و گفت‌وگو شوند و دستیابی به محورهای مشترک هدف آنها نیست، گفت: «شاید آنها بیشتر روی فشار و تحریم و تعلیق فکر می‌کنند که ما باید تلاش کنیم کار با گفت‌وگو و مذاکره پیش رود و در این مسیر باید از همه ابزارهای دراختیار استفاده کنیم».

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این نکته که در این مسیر باید تلاش دیپلماتیک صورت گیرد و از همه‌ ظرفیت‌های کشور استفاده شود تا این گونه اتفاقات نیافتد گفت: «اگر فشارهای آمریکا و هم‌پیمانان آن وجود داشته باشد و بر اساس این فشارها بخواهد اقدامی صورت گیرد باید سناریویی برای برون‌رفت از این مساله پیش رو داشته باشیم؛ چرا که آنها به دنبال خواسته‌هایی هستند که ممکن است انطباقی با خواسته‌های مورد نظر ما نداشته باشد».

وی با تاکید بر این‌که راه‌های برون‌رفت از این چالش‌ها را باید پیش رو داشته باشیم، گفت: «به نظر ما مذاکره و گفت‌وگو کم‌هزینه‌ترین راه است که منافع دو طرف نیز در آن لحاظ می‌شود».

سبحانی‌نیا با بیان این‌که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این هفته بحث‌هایی را در این راستا ممکن است داشته باشد، گفت: «در این جلسه درباره ورود به این مساله و کاری که ما باید در کنار دستگاه دیپلماسی و تیم هسته‌ای در جهت کمک به این حرکت داشته باشیم صحبت خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین