کد خبر: ۷۸۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۰
جان مک کین اظهار داشت:

اوباما ثبات رویه و توانایی مدیریت آمریکا را در اختیار ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس بین الملل: جان مک کین، باراک اوباما را به خاطر انتخاب سیاستهای غلط در قبال عراق سرزنش کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، سناتور«جان مک کین» دیگربار رقیب دموکرات خود سناتور «باراک اوباما» را به یاس، نامیدی و اعتراف به شکست متهم کرد.

مک کین در ادامه ضمن انتقاد از روحیه ضعیف و ناتوان اوباما در برابر مشکلات وی را اینگونه توصیف کرد: «وی کسی است که توانایی لازم را برای اداره کشور در اختیار ندارد».

مک کین با متهم کردن اوباما به عدم توانایی درک درست شرایط اظهار داشت: «جنگ موفقیت‌آمیز بوده است، اما او همچنان در دورانی سیر می‌کند که با آن مخالفت می‌ورزید. او خطای مرگباری می‌کند. او از درک درست شرایط ناتوان است و همچنان اصرار می‌ورزد که این حمله اشتباه بوده است».

مک کین که در میان شور و غوغای حامیانش سخن می‌گفت، اظهار داشت: «چیزی که او فاقد آن است، توانایی اداره و مدیریت کشور است».

مک کین در توصیف فقدان ثبات رویه اوباما در ادامه گفت: «او در آغاز با جنگ مخالفت ورزید، سپس در ادامه آنرا محکوم به شکست معرفی کرد، اندکی پس از آن نیز با تخصیص بودجه بیشتر برای نیروهایمان درعراق مخالفت ورزید، در حالی که همین پافشاری سبب پیروزی‌های امروز ماست».

این کهنه سرباز که هم اکنون از ایالت ایلینویز در کنگره ایالات متحده عضویت دارد در ادامه افزود: «هر دو نامزد این انتخابات تضمین داده‌اند که این جنگ را به پایان رسانیده و سربازانمان را به وطن برگردانند اما تفاوت عمده میان من و اوباما این است که من اصرار دارم که سربازان را با پیروزی به کشور برگردانم و نه تحت هر شرایطی».

گفتنی است سناتور جان مک کین که در جنگ ویتنام حضور داشته، طی آن جنگ زخمی شده و مدتی را نیز در اسارت ارتش ویتنام شمالی بوده است اوباما را متهم می‌کند که توانایی تدوین استراتژی‌های درستی را در قبال مساله عراق ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین