کد خبر: ۷۸۵۵۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
پرواز جنگنده‌های سوخو-۳۵ چین در تنگه تایوان

تنش در حریم هوایی چین و تایوان

منابع خبری از پرواز شمار بسیاری از جنگنده‌های چین همزمان با عزیمت «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان خبر دادند.
تنش در حریم هوایی چین و تایوان
آفتاب‌‌نیوز :

منابع خبری عصر سه شنبه به وقت تهران از پرواز شمار بسیاری از جنگنده‌های چین از نوع سوخو-۳۵ در تنگه تایوان همزمان با عزیمت «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، تعداد زیادی از هواپیمای جنگی از شهر «ژانگژو» در چین به پرواز درآمدند. این جنگنده‌های چینی به پروازهای خود به نزدیک‌ترین استان چین به تایوان فوجیان ادامه می‌دهند.

برخی منابع خبری گزارش کردند که چین حریم هوایی نزدیک به تایوان را به روی همه هواپیماهای غیرنظامی قبل از فرود پلوسی می‌بندد.

گفته می‌شود که جنگنده‌‌های نیروی هوایی آمریکا حاضر در منطقه اجازه دارند در صورت هرگونه مداخله جت‌های چین در سفر هواپیمای حامل پلوسی به اهداف مورد نظر حمله کنند.

در صورت حضور پلوسی در تایوان، این اولین توقف یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۵ سال گذشته در این جزیره است و در زمانی انجام می‌شود که روابط ایالات متحده و چین در سطح پایینی قرار دارد.

نماینده چین در سازمان ملل هم با بیان اینکه سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، هشدار داده پکن اقدامات قاطعی را برای حفظ حاکمیت ملی خود انجام خواهد داد.

چین تایوان را یک استان می‌داند و همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف است. پکن همواره با سفر مقامات خارجی به این جزیره مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

سخنگوی نیروی هوایی چین روز یکشنبه گفت که نیروی هوایی چین قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود محافظت خواهد کرد. «شن جینکه» سخنگوی نیروی هوایی گفت که نیروی هوایی چین دارای انواع زیادی جنگنده است که قادر به دفاع از حق حاکمیت چین هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین