کد خبر: ۷۸۵۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹

اعتراف چین به شکست سیاست فرزندآوری

وزارت بهداشت چین اعلام کرد که علیرغم پایان سیاست تک فرزندی با هدف تشویق فرزندآوری در پرجمعیت‌ترین کشور جهان، جمعیت این کشور تا سال ۲۰۲۵ روندی نزولی خواهد داشت.
اعتراف چین به شکست سیاست فرزندآوری
آفتاب‌‌نیوز :

بر پایه گزارش این وزارتخانه که روز دوشنبه منتشر شد، نرخ رشد جمعیت چین به میزان قابل توجهی کاهش یافته و در سال ۲۰۲۱ به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسیده است. این نرخ طی چهاردهمین برنامه پنج ساله توسعه چین (۲۰۲۵-۲۰۲۱) منفی خواهد شد.

به گزارش یورو نیوز، چین در سال‌های اخیر فشار اعمال سیاست کنترل موالید خود را کاهش داده و از سال ۲۰۱۶ نیز به زوج‌ها اجازه داد تا دو فرزند داشته باشند و از سال گذشته میلادی نیز داشتن سه فرزند را نیز مجاز کرد.

اما این سیاست‌ها به دلیل نگرانی زوج‌ها از افزایش هزینه‌های زندگی، مسکن و به ویژه تحصیل کودکان موجب رونق فرزندآوری نشده است.

بر همین اساس، وزارت بهداشت چین روز دوشنبه اعلام کرد که ضمن اصلاح سیاست کمک‌های دوره بارداری برای تشویق زاد و ولد، کاهش فشار مالی بر زوج‌ها را از طریق اعطای کمک هزینه مسکن، آموزش و معافیت‌های مالیاتی دنبال خواهد کرد.

بر اساس داده‌های رسمی، چین در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۰.۶۲ میلیون تولد را ثبت کرد که کمترین میزان از سال ۱۹۷۸ به شمار می‌رود.

حکومت چین بر این باور است که یک بحران جمعیتی که منجر به آغاز روند پرسرعت پیری نیروی کار این کشور شده، چشم‌انداز رشد و توسعه اقتصادی این کشور را با چالش مواجه کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین