کد خبر: ۷۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۶:۳۵

سوء استفاده از گنجی برای اعمال فشار بر ایران

آفتاب‌‌نیوز : گنجی اکنون روزنامه نگاری اصلاح طلب است که به حکومت پشت کرده و بیش از یک ماه در اعتصاب غذا به سر برده است که بنابر بعضی از گزارشها تا دم مرگ هم پیش رفته است. 

مورد گنجی را محافظه کاران برجسته امریکا با علاقه خاصی دنبال می کنند و تقریبا هر روز در رسانه های راستی مثل نیویورک سان و برخی صفحات وال استریت ژورنال به این مسئله اشاره ای می شود. 

با این حال برخی منتقدان معتقدند که محبوبیت گنجی در محافل مذکور به دلیل شایستگی های او نیست و بیشتر به منظور تحت فشار قراردادن ایران ایجاد شده است. 

چنانکه بنابر طرح های اخیر امریکا، مجلس سنای این دولت خواستار تغییر حکومت در ایران است. این اقدام مشابه زمانی است که عده ای در امریکا سیاست تغییر حکومت در عراق را در پیش گرفتند. 

این کار سبب خواهد شد دولت امریکا از گروههای خارجی و داخلی مخالف با دولت ایران برای رسیدن به منظور خود استفاده کند. 

دیده بان حقوق بشر نیز خواستار ارایه خدمات پزشکی به او شده است و اعلام کرده عدم انجام این کار غیر انسانی است و جامعه جهانی باید آنرا محکوم کند. با این حال با تلاش هایی که برای مطرح شدن موضوع گنجی در سازمان ملل صورت گرفته است، تاکنون مخالفتهایی شده است و کوفی عنان از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است. 

ایران هم هنوز اقدامی در خصوص جریان گنجی صورت نداده است و بیانات رسمی ایران حاکی از محکوم کردن کاخ سفید به علت مداخله در امور داخلی ایران است که از اعمال خشونت آمیز صورت گرفته در گوانتانامو و ابوغریب انتقاد می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۸۴/۰۵/۰۲
0
0
اکبر-گنجی دارد میشود رجوی دوم اولی که بوش را یگانه راه بحکومت رسیدنش میداند
اما این دومی هم خر هم خرما را میخواهد نامه اش را بمنتظری بخوانید چه ساده
شاید که دوستان کمکش میکنند حالا که اصلاح طلب ها همه چیز را باخیدند
شاید ازی نمد کلاهی بدبخت مرگش را بخامنه ای ربط داده اما سیا و رجوی سخت منتظر فرصت
اما او الحریری نیست و مرگش پایمال میشود
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۸۴/۰۵/۰۳
0
0
هان كشته كه را كشي تا كشته شدي زار.وقتيكه بي رحمانه در فضاي غبار آلود بعد از دوم خرداد وسياستهاي احمقانه تساهل وتسامح متولي ارشاد .براي خودت شدي آگاتا كريستي وشروع كردي مثلا به تاباندن نور به زواياي تاريكخانه اشباح بايد بياد مي آوردي كه خودت روزي يكي از همين باصطلاح تاريكخانه نشينان بودي وآيا يادت هست كه در فضاحت خانه برلين بعد ازآنهمه چاپلوسي براي اپوزيسيون يكي از همان مدعوين گفت آقاي گنجي شما اول خودت بايد محاكمه شوي تو خود بايد جوابگوي خيلي از كارهايت كه در گذشته كرده اي باشي .آقاي گنجي عاقبت پينوكيوي دروغگو راه صلاح وفلاح را پيشه كرد وآدم شد اماشما همان دروغگو مانديد كه بوديد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین