کد خبر: ۷۸۵۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

بانوی چینی رئیس اسکار شد!

جَنِت یانگ تهیه‌کننده، چهارمین زن و دومین فرد رنگین‌پوست است که توسط هیئت مدیره آکادمی برای تصدی پست ریاست اسکار انتخاب شده است.
بانوی چینی رئیس اسکار شد!
آفتاب‌‌نیوز :

جنت یانگ، دختر مهاجران چینی متولد کوئینز، به عنوان سی و ششمین رئیس در تاریخ ۹۵ ساله آکادمی علوم و هنرهای تصویری اسکار انتخاب شد.

​به گزارش هالیوود ریپورتر، این بانوی ۶۶ ساله که قبل از تبدیل شدن به تهیه‌کننده فیلم‌هایی از جمله «کلوپ شادی» و «مردم در برابر لری فلینت»، با برقراری ارتباط با بازیگران کلیدی در صنعت سینمای چین و هالیوود برای ساختن فیلم‌هایی چون «امپراتوری خورشید» وارد صنعت سرگرمی شد.

جَنِت یانگ چهارمین زن (پس از بت دیویس، فی کانین و شریل بون آیزاکس) و دومین فرد رنگین پوست (بعد از بون ایزاکس) است که تا کنون توسط هیئت مدیره آکادمی برای تصدی پست ریاست اسکار انتخاب شده است.

یانگ که اصالتی چینی دارد اولین فرد آسیایی است که تاکنون به این مقام رسیده است. او از سال ۲۰۰۲ در بخش تهیه‌کنندگان به عضویت آکادمی درآمد و از پست‌های اخیرش نایب رئیس آکادمی بوده است.

وی سابقه همکاری با فیلمسازانی چون اولیور استون و کاترین بیگلو را در کارنامه خود دارد.

بنابر اساسنامه آکادمی، رئیس اسکار برای یک دوره یک ساله انتخاب می‌شود و بیش از ۴ دوره متوالی امکان ابقا در این پست را ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین