کد خبر: ۷۸۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۷
آمریکا نسبت به اقدامات روسیه واکنش نشان داد:

بوش: خشونت‌های روسیه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس بین الملل: جورج بوش رئیس جمهور ایالات متحده ضمن انتقاد شدید از عملیات نظامی بسیار خشن روسیه در برابر گرجستان اظهار داشت: «این خشونت‌ها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست».

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، ایالات متحده مشغول تدارک اجماعی علیه روسیه است که با حمله‌ای سنگین به گرجستان این کشور را در کنترل استان اوستیای جنوبی ناکام گذاشته است.

بوش که برای تماشای بازی‌های المپیک در چین به سر می‌برد در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ورزشی NBC اظهار داشت: «من ضمن ابراز نارضایتی عمیق خود از پاسخ نامتناسب روسیه به گرجستان اعلام می‌کنم که ایالات متحده بمباران مواضع خارج از حوزه اوستیای جنوبی را به شدت محکوم می‌کند».

بوش همچنین اظهار داشت: «من شخصا نگرانی خود را به «ولادیمیر پوتین» نخست‌وزیر روسیه که برای تماشای المپیک در چین به سر می‌برد گفته‌ام و همچنین طی گفتگویی تلفنی با «دیمیتری مدودف» رئیس جمهور روسیه نیز نگرانی عمیق دولت آمریکا را مطرح کرده‌ام».

روز یکشنبه همچنین «دیک چنی» معاون رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با «ساکاشویلی» رئیس جمهور متمایل به آمریکا گرجستان اظهار داشت: «تهاجم روسیه نباید بی‌پاسخ بماند تداوم این تهاجم از روسیه می‌تواند عواقب وخیمی برروی روابط آمریکا و روسیه داشته باشد».

این در حالی است که گرجستان اظهار می‌دارد که نیروهایش را از اوستیای جنوبی خارج کرده است ولی روسیه ضمن انکار این موضوع تنها در تلاش برای گسترش سریع حوزه تحت اختیارات خود است.

بوش در همین رابطه گفت: «من با پوتین خیلی صریح صحبت کردم و امیدواریم که این مساله به صورت آرام و صلح‌آمیز حل و فصل شود».

در همین حال «لی آن مک براید» خبر از گفت‌وگوی «دیک چنی» با «میکائیل ساکاشویلی» رئیس جمهور گرجستان داد. 

معاون مطبوعاتی چنی در همین رابطه اظهار داشت: «در گفت‌وگوی یکشنبه عصر آقایان چنی و ساکاشویلی، معاون رئیس جمهور ایالات متحده بر حمایت دولت آمریکا از دولت گرجستان و تمامی دولتهایی که به شکل دموکراتیک بر سر کار آمده‌اند اصرار داشته و از حق حاکمیت آن‌ها بر حوزه جغرافیایی‌شان حمایت می‌نماید».

«گوردون جاندرو» سخنگوی کاخ سفید اما در پاسخ به سوالی در مورد منظور «دیک چنی» از عبارت «این رفتار روسیه بی‌پاسخ نخواهد ماند» چیست گفت: «این بدان معناست که این اقدام را تحمل نخواهیم کرد». 

گفتنی است طی درگیری‌های چند روز گذشته در اوستیای جنوبی تاکنون چند هزار انسان بی گناه جان خود را از دست داده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
اين بوش حيوان صفت در افغانستان و عراق چه كرد. خوبست خود را در آينه ببيند. بوش از اين ناراحت است كه ....است تنها وحشي جهان بايد او باشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین