کد خبر: ۷۸۶۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

دانش‌آموزان تهرانی برای انتخاب رشته کنکور کجا بروند؟

باتوجه به اعلام نتایج کنکور سراسری و مهلت انتخاب رشته داوطلبان از عصر روز دوشنبه (۱۷ مردادماه) که تا روز شنبه (۲۲ مردادماه) ادامه دارد، آموزش و پرورش شهر تهران، پایگاه‌هایی را جهت انجام انتخاب رشته داوطلبان مشخص و اعلام کرده است.
دانش‌آموزان تهرانی برای انتخاب رشته کنکور کجا بروند؟
آفتاب‌‌نیوز :

امسال بیش از یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر از شرکت‌کنندگان آزمون ورود به دانشگاه‌ها، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شده‌اند که از این تعداد، حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می‌شوند که ۳۰۳ هزار نفر از این داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش خواهند شد.

در رشته پزشکی تعداد ۹۷۰۰ داوطلب، در رشته دندانپزشکی ۱۹۰۰ نفر و در رشته داروسازی هم ۱۴۰۰ داوطلب در دوره‌های روزانه، شبانه، مناطق محروم و دانشگاه آزاد پذیرش خواهند شد و به طور کلی ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر در سه رشته پرطرفدار علوم پزشکی برای سال ۱۴۰۱ پذیرفته می‌شوند.

آموزش و پرورش به روال هرسال، در مراکز مشاوره خود اقدام به ارائه خدمات تخصصی مشاوره‌ای جهت انتخاب رشته ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور می کند که در همین راستا، آموزش و پرورش شهر تهران با برپایی ۵۳ پایگاه انتخاب رشته در سطح مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش شهر تهران در مهلت مقرر پذیرای داوطلبان است.

آنگونه که آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرده، توجه به مسائل روحی و روانی دانش آموزان، وجود امکانات کافی در پایگاه‌های انتخاب رشته، نزدیکی محل سکونت دانش آموزان به مراکز و پایگاه‌های انتخاب رشته و توجه به علائق، توانایی ها و استعدادهای دانش آموزان برای انتخاب رشته مطلوب مورد تاکید و مدنظر است.

همچنین در این پایگاه ها از مشاوران مجرب، متعهد و از همکاران اداره آموزش و پرورش استفاده می شود و اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش شهر تهران، با شعار «ما مشاوره می دهیم تا شما متناسب با توان و استعداد، رغبت، هوش و تیپ شخصیتی خود انتخاب رشته نمایید»، در راستای لزوم توجه به ویژگی‌های روانی، شخصیتی و آینده شغلی داوطلبان این پایگاه‌ها را فعال کرده است.

دانش‌آموزان تهرانی برای انتخاب رشته کنکور کجا بروند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین