کد خبر: ۷۸۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۵
حجت‌الاسلام درایتی خطاب به محمد علی رامین:

برای شکایت از خاتمی خود را به زحمت نیاندازید

طرح اینگونه مباحث فضا را آلوده و جو جامعه را مسموم می‌کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصطفی درایتی، مشاور رئیس‌جمهور سابق کشورمان در امور روحانیت در واکنش به صحبتهای محمدعلی رامین، مبنی بر شکایت وی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی، اظهار داشت: «این واکنشها با ادبیات رایج دراین سی سال که از گذشت انقلاب سپری می‌شود بسیار ناسازگاری دارد».

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «آقای رامین برای شکایت از بزرگانی چون آقای هاشمی و خاتمی خود را به زحمت نیاندازد و قضاوت را به مردم بسپارد چرا که قضاوت عمومی مردم بسیار عادلانه‌تر، منطقی‌تر و واقعی‌تر است. در مدت زمان سی سال که از انقلاب می‌گذرد همیشه شاقول برای ارزیابی دولتها مردم بوده‌اند،‌ مردمی که صاحب اصلی این کشور هستند،‌ مردمی که صاحب واقعی انقلاب و نظام هستند،این مردم بودند که سنگین‌ترین هزینه‌ها را برای برقراری نظام پرداخت کرده‌اند، لذا قضاوت آنها دلسوزانه و مطابق واقع است».

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت افزود:‌ «آقای رامین بهتر است قضاوت مردم را نسبت به دولتی که او حامی اصلی‌اش بوده و نقشی هم در آن دارد ارزیابی کند، امروز ایشان باید نگران قضاوت مردم باشد». 

درایتی تصریح کرد: «با توجه به خسارات سنگینی که در دوره دولت مورد حمایت آقای رامین، هم به حیثیت این ملت و هم بر بنیادها و ساختارهای اصلی که زمینه رشد و توسعه جامعه را فراهم می‌کرد وارد شده است، او و بزرگان دولت نهم باید پاسخگوی وجدان عمومی جامعه باشند».

مشاور سیدمحمد خاتمی در دولت اصلاحات تاکید کرد: «هر زمان انقلاب و نظام به یک برهه حساس و مقطع تاریخی و مهم رسیده که نقش بزرگان در آن مقطع تعیین کننده باشد ، برای برخی افراد و جریانات ایجاد نگرانی کرده و برای بی‌اثر کردن نقش بزرگان وارد میدان شده‌اند و تلاش داشته‌اند که با خدشه دار کردن اعتماد مردم به دیگران برای خود جلب اعتماد کنند».

وی اضافه کرد: «این روش خوشبختانه در مورد شخص آقای خاتمی همیشه نتیجه معکوس داشته است،‌ همان‌طور که دیدید و در حافظه تاریخی جامعه موجود است، آن زمانی که مردم خاتمی را نمی‌شناختند همین تخریب زمینه گرایش مردم را به خاتمی فراهم کرد و امروز که ملت ایران در طی هشت سال روش و منش آقای خاتمی را شناخته‌اند، کار تخریب‌گری در مورد ایشان نتیجه سیاسی دلخواه مخالفان وی را در بر نخواهد داشت».

حجت‌الاسلام درایتی تاکید کرد: «طرح اینگونه مباحث فضا را آلوده و جو جامعه را مسموم می‌کند؛ این آلودگی در شان افرادی که چه به حق و چه به ناحق در جایگاه‌هایی از این نظام قرار گرفته‌اند نیست، این مشی و روش کسانی است که در عرصه‌های گوناگون توانایی عمل کردن به وعده‌هایی را که داده‌اند را ندارند».

این روحانی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه افراد و جریانات افراطی همواره سعی بر آن داشته‌اند که برای جبران کاستی‌های خود با بزرگان گلاویز شوند تا برای خود بزرگی مهیا کنند گفت:‌ «دولت نهم نباید اجازه دهد که با طرح مباحثی این‌چنینی از مسیر انتخاباتی سالم و سازنده دور شویم».

وی ادامه داد: ‌«ذخیره و سرمایه جناح اصلاح‌طلب افکار عمومی و همراهی مردم است، نقطه‌ای که دولت نهم همواره در این حوزه دچار ضعف و ناکامی بوده‌است».

مشاور خاتمی در امور روحانیت تصریح کرد: «دولت نهم و حامیانش در طی مدت سه سال و با توجه به همراه داشتن تمام امکانات نتوانسته جایگاه مردمی مناسبی را از آن خود کند و حامیان آن با تمسک به روش‌هایی که در شان یک انسان مسلمان هم نیست چه برسد به بزرگان یک جریان وتفکر سیاسی سعی در تحقیر رقیب داشته‌اند».

مصطفی درایتی در پایان توصیه کرد: «تمامی احزاب و جریانات سیاسی به دنبال روش‌هایی باشند که توانایی و جایگاه اثباتی آنها را به مردم نشان بدهد و این مهم بطور قطع و یقین به نفع آنها است و زمینه برگزاری یک انتخابات با شعور و پرشور را فراهم می‌کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۲
0
0
درود بر شما استاد درایتی . به نظر من پاسخ دادن به این افراد هم جای سوال دارد بهتر است امثال آقای رامین منتظر انتخابات بمانند مردم هر چقدر ساده ولی میفهمند . آقای رامین وصل شدن ظاهری به معنویات عاقبت خوبی نخواهد داشت.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۲
0
0
پاسخ بسيار زيبايي داشتيد. دستتان درد نكند.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۲
0
0
سلام خدا بر شما كه تخريب ناجوانمردانه دكتر احمدي نژاد توسط [...] بي ادب را فراموش كرده ايد
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۲
0
0
آقايان بهتر است به جاي اين گونه حركات كمي به عملكرد ضعيف خويش توجه كنند تا مردم كمتر از بي تدبيري هاي آقايان متضرر شوند.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۲
0
0
خواهش میکنم راجع به سوابق آقای رامین تحقیق شود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین