کد خبر: ۷۸۶۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۶
ابعاد جدید تحقیقات درباره نقش ترامپ در حمله به کنگره

ورود پلیس فدرال آمریکا به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در بیانیه ای اعتراضی ورود ماموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به اقامتگاه مارئه لاگو خود در فلوریدا و بازرسی آن را تایید و محکوم کرد.
ورود پلیس فدرال آمریکا به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهوری سابق آمریکا شامگاه دوشنبه به وقت محلی در رسانه اجتماعی خود موسوم به "تروث" با اعلام این خبر و تایید بازرسی از خانه اش در فلوریدا گفت: این روزها، روزهای تاریکی برای کشور ما است، زیرا خانه زیبای مارالاگوی من، در پالم بیچ فلوریدا، در حال حاضر تحت محاصره، یورش و اشغال گروه بزرگی از ماموران اف بی آی است.آنها حتی گاوصندوق مرا هم شکستند.

وی با بیان اینکه هرگز چنین اتفاقی برای یک رئیس‌جمهوری آمریکا رخ نداده است، افزود: با توجه به همکاری با دستگاههای ذیربط دولتی این اقدامات لازم یا مناسب نیست و سوء رفتار دادستانی و استفاده از سیستم قضایی به عنوان سلاح است.

ترامپ گفت: این اقدام، حمله دموکرات‌های چپ افراطی است که شدیداً نمی‌خواهند من برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ نامزد شوم.

رئیس جمهوری سابق آمریکا افزود که چنین حملاتی فقط در کشورهای شکست خورده و جهان سومی ممکن است رخ دهد و متأسفانه آمریکا اکنون به یکی از آن کشورها تبدیل شده و در سطحی بی سابقه فاسد شده است.

ترامپ دلیل ورود ماموران اف بی آی به اقامتگاهش را اعلام نکرده اما بر اساس اعلام رسانه های آمریکایی، اف‌بی‌آی به دنبال جعبه‌های حاوی اسناد و مدارک کاخ سفید است که به اقامتگاه ترامپ انتقال یافته و گفته می‌شود در بین آنها اسناد طبقه‌بندی شده هم وجود دارد .

یک منبع آگاه در ماه آوریل گفته بود که وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات اولیه‌ای را درباره اقدام ترامپ در انتقال اسناد رسمی ریاست جمهوری به اقامتگاهش در فلوریدا آغاز کرده است.

این تحقیقات پس از آن آغاز شد که اداره آرشیو و سوابق ملی آمریکا در ماه فوریه به کنگره اطلاع داد که ۱۵ جعبه از اسناد کاخ سفید را در اقامتگاه ترامپ پیدا کرده که بعضی از این اسناد محرمانه بوده‌اند.

در جلسات کمیته بررسی شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ با حضور اعضای منتخب مجلس نمایندگان، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به تلاش برای کودتا متهم شد.

تحقیقات در مورد چرایی شورش‌ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ ادامه دارد و در بررسی های اخیر در خصوص چگونگی این شورش گفته شده که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در حال "تلاش برای یک کودتا" بوده است.

در اولین جلسه از ۶ روز جلسه استماع عمومی در برابر کمیته ای منتخب از اعضای مجلس نمایندگان، یک ویدیوی ۱۲ دقیقه ای به نمایش درآمد که پیش از این هرگز دیده نشده بود. در این ویدئو، آشوبگرانی دیده می شوند که پس از سخنرانی ترامپ مبنی بر بروز تقلب در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، به ساختمان کنگره حمله ور شدند.

در زمان حمله، اعضای کنگره در حال برگزاری نشستی با هدف تایید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات بودند. در شورش ۶ ژانویه، ۵ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ افسر پلیس زخمی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین