کد خبر: ۷۸۶۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

هشدار نسبت به تشدید بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از تداوم بارش‌ها در این استان تا روز چهارشنبه خبر داد و گفت: بارش‌ها در بسیاری از مناطق استان شکل می‌گیرد اما شدت آن برای کوهرنگ، شمال شهرستان شهرکرد، اردل، لردگان، خانمیرزا و جنوب شهرستان بروجن پیش‌بینی می‌شود.
هشدار نسبت به تشدید بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
آفتاب‌‌نیوز :

مهران چراغپور افزود: در این مدت فعالیت سامانه بارشی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ در نواحی مستعد است و منجر به جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و دایمی می‌شود و خسارت در اثر وزش باد و صاعقه دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری توصیه کرد تا در این مدت از توقف، اسکان و پارک خودروها در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها دوری کرده و فعالیت‌های کوهنوردی متوقف و نسبت به تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی اقدام شود.

چراغپور خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود تا دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی و ستادی برای مقابله با بحران آمادگی داشته باشند و نسبت به تحکیم سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و بنرهای مناسبتی در تکایا و هیات‌های مذهبی مراقبت‌های لازم به کار گرفته شود.

علاوه‌بر اینکه سامانه بارشی مانسون در چهارمحال و بختیاری که از چهارشنبه هفته گذشته به مدت چند روز شکل گرفت و خسارت‌های بسیاری به دنبال داشت، روز یکشنبه نیز با ورود یک سامانه بارشی از شمال و غرب کشور به استان، در 6 شهرستان این استان سیلاب شکل گرفت و خسارت‌های بسیاری به ویژه در بخش عشایر به بار آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین