کد خبر: ۷۸۶۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷

حمله طالبان به خودرو مرزبانی ایران تکذیب شد

نیرو‌های طالبان به خودروی گشتی گروهان مرزی هشتادان تایباد حمله کردند. گفته می‌شود یکی از سربازان وظیفه در این درگیری به شهادت رسیده و یک سرباز وظیفه دیگر زخمی شده است. هنوز هیچ مقام رسمی درباره این درگیری مرزی واکنشی نشان نداده است.
حمله طالبان به خودرو مرزبانی ایران تکذیب شد
آفتاب‌‌نیوز :

درگیری مرزی ایران و طالبان در ساعات گذشته باز هم به وقوع پیوسته و به نظر می‌رسد باز هم عدم توجیه نیرو‌های طالبان و عدم اشراف آن‌ها بر خطوط مرزی تکرار شده است.

ظاهرا نیرو‌های طالبان به خودروی گشتی گروهان مرزی هشتادان تایباد حمله کردند.

به نوشته برنا؛ یکی از سربازان وظیفه در این درگیری به شهادت رسیده و یک سرباز وظیفه دیگر زخمی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی: تکذیب می‌کنیم!

طباطبایی در پی انتشار خبر‌هایی مبنی بر درگیری و تیراندازی در مرز تایباد گفت: هیچگونه درگیری در این مرز روی نداده و چنین اخباری کذب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید هادی طباطبایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: هدف از انتشار این نوع اخبار ایجاد خدشه بر روابط پایدار مرزی بین ایران و افغانستان در محدوده خراسان رضوی است و در حال حاضر تعاملات مرزی بین ایران و حاکمیت کنونی افغانستان در جریان است.

در روز‌های گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به صراحت اعلام کرده بود که اتفاقات رخ داده در مرز ایران با افغانستان ناشی از عدم توجه و توجیه نیرو‌های مرزبانی افغانستان به خطوط مرزی و بین‌المللی دو کشور است.

چند هفته پیش هم این درگیری در یک نقطه دیگر مرز بین ایران و افغانستان تکرار شده بود.

مجید میراحمدی، دبیر شورای امنیت کشور در توضیح درگیری مرزی چند هفته گذشته گفته بود که تعداد محدودی از نیرو‌های مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل ۵۶ و ۵۷ بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زنند.

وی همچنین افزود: مرزبانی جمهوری اسلامی با مدیریت صحنه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها، موضوع را مدیریت کرده و آن را خاتمه می‌دهد؛ متاسفانه در همان منطقه نیرو‌های مرزبانی افغانستان دست به اقدامات تحریک‌امیز دیگر می‌زنند و به سمت نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی اقدام به تیراندازی می‌کنند که متقابلا نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی پاسخ این تیراندازی را می‌دهند.

میراحمدی تصریح کرد: لازم است نیرو‌های مرزبانی افغانستان به حدود و جغرافیای مرزی توجیه شوند و بار‌ها این امر به مقامات افغانستان گوشزد شده است تا این موضوع باعث نشود تنش‌های محدود خلاف میل و خواسته دو طرف صورت بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین