کد خبر: ۷۸۶۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳

فروشگاه‌های اروپایی برای کمبود انرژی آماده می‌شوند

با افزایش قبوض نیرو و جدی شدن تهدید سهمیه بندی گاز، بعضی از فروشگاه‌های اروپایی قصد دارند با خاموش کردن چراغ‌ها و ساعت فعالیت کوتاه‌تر در زمستان امسال، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.
فروشگاه‌های اروپایی برای کمبود انرژی آماده می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

مدیران شرکت‌های نیرو و مقامات دولتی اروپایی از شهروندان عادی و کسب و کارها خواسته‌اند مصرف برق را کاهش دهند و طرح‌های اضطراری را آماده اجرا کرده‌اند تا در صورت کمبود انرژی، وابستگی کمتری به واردات گاز طبیعی داشته باشند.

شاخه اتریشی گروه خرده فروشی زنجیره‌ای SPAR، ساعت روشنایی برای تبلیغات ویترین و فضای بیرونی بیش از ۱۵۰۰ شعبه خود در این کشور را کاهش می‌دهد. این اقدام مصرف نیروی این گروه خرده فروشی را یک میلیون کیلووات ساعت در سال کاهش خواهد داد.

مدیر شرکت لوکرک ماه گذشته هشدار داد بزرگترین خرده فروش مواد غذایی فرانسه ممکن است ساعت فعالیت فروشگاه‌های خود را برای مقابله با کمبود نیرو کاهش دهد.

درست یک هفته پیش اپراتور سوپرمارکت فرانسوی کارفور با شرکت نیروی RTE توافقی را امضا کرد که مصرف برق در فروشگاه‌هایش را در دوره‌های تقاضای بالا کاهش می‌دهد.

بعضی از شرکت‌های خرده فروشی مانند Colruyt و Ahold، ممکن است از اختلالات احتمالی و هزینه‌های بالاتر به دلیل برنامه‌های انرژی پایدار که نیرو را حفظ می‌کنند، از چنین اختلالاتی در امان هستند.

شرکت Colruyt تعداد ۴۴ فروشگاه با مصرف سوخت فسیلی صفر دارد که از نفت کوره یا گاز طبیعی استفاده نمی‌کنند اما در عوض گرمایش آنها با برق حاصل از منابع انرژی سبز و سوختن زباله تولید می‌شود.

به گزارش رویترز، فرانس مولر، مدیرعامل شرکت Ahold در مصاحبه‌ای اظهار کرد: این شرکت به دنبال راه‌هایی برای کاهش مصرف انرژی است.

قیمت برق آلمان که قیمت پایه اروپایی است، تحت تاثیر موج گرما و خشکسالی، روز چهارشنبه به رکورد بالای جدیدی افزایش پیدا کرد. قیمت برق آلمان برای تحویل در سال آینده در بورس انرژی اروپایی با ۳.۲ درصد افزایش، به ۴۲۰ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین