کد خبر: ۷۸۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۳
سخنگوی هيات رييسه مجلس:

اظهارات مشایی در حد سؤال از احمدی‌نژاد نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره نتیجه پیگیری توزیع شبنامه درباره وزیر کشور پیشنهادی به خبرنگاران در مجلس گفت: «بر اساس پیگیری‌‌های حراست مجلس، مطلبی با عنوان شبنامه در جانامه‌ای نمایندگان گذاشته نشده بود». 

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، نماینده لنجان در مجلس افزود: «تعریف عرفی شبنامه این است که وقتی موضوعی مطرح می‌شود عده‌ای بی‌‌نام و نشان مطالبی را علیه آن موضوع مطرح کرده و مطالبی را منتشر می‌کنند».

محسن کوهکن در حاشیه جلسه علنی چهارشنبه مجلس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: «چند برگ نامه در قالب در جلساتی از سوی برخی افراد در اختیار تعداد اندکی گذاشته شده بود اما چیزی با عنوان شبنامه صحت ندارد».


کوهکن درادامه افزود: «با این تعریف آنچه میان تعدادی از نمایندگان توزیع شده بود، در مصداق شبنامه جای می‌گیرد اما آنکه عنوان شود در حجم وسیعی صورت گرفته است، صحت ندارد».

سخنگوی هیات رییسه درباره اظهارات نمایندگان مبنی بر استیضاح برخی اعضای کابینه نیز گفت: «هیات رییسه زمانی اعلام می‌کند که وزیری استیضاح شده که طبق آیین نامه درخواست استیضاح با تعداد امضای لازم به طور رسمی به هیات رییسه تحویل داده شود».

کوهکن افزود: «از آنجا که هنوز چنین درخواستی به هیات رییسه تحویل نشده است، اظهار نظرها و مصاحبه‌های نمایندگان نمی‌تواند مبنای استیضاح شدن یک وزیر باشد».

کوهکن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود نمایندگان تحویل نامه استیضاح به هیات رییسه را به بعد از تعطیلات مجلس موکول کرده‌اند، گفت: «چنین امری از اختیارات قانونی نمایندگان است. ممکن است استیضاحی را بیش از ‪ ۱۵۰‬نماینده امضا کنند اما آن را یک ماه نگه دارند و تحویل هیات ریسه ندهند. هیات رییسه حق ندارد به صرف امضای طرح استیضاح، از نمایندگان بخواهد آن را تحویل هیات رییسه دهند».

کوهکن در پاسخ به سوالی درباره راهکار رسیدگی به اظهارات رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سوی نمایندگان و اینکه آیا امکان طرح سوال از رییس جمهوری در این زمینه وجود دارد، گفت: «معمولا راه‌های دیگری هم وجود دارد. وزن حرفهایی که رحیم مشایی گفته که من هم به عنوان یک نماینده آن را نمی‌پسندم، در حدی نیست که از رییس جمهوری سوال شود».

نماینده لنجان در پاسخ به اظهارات رحیم مشایی در مجلس تصریح کرد: «ملت به مجموعه‌ای از افراد اطلاق می‌شود که در قسمتی از حاکمیت مرکزی یک حکومت قرار دارند و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران، اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسد و لذا نباید وارد چنین مقولاتی شد».

کوهکن اظهار داشت: «نمایندگان در واکنش به این اظهارات در جلسه امروز مجلس تذکرات شفاهی و کتبی ارایه کردند و بیانیه‌ای نیز در این زمینه ارایه شد. کمیسیون فرهنگی مجلس نیز جلسه‌ای را با رحیم مشایی داشته تا توضیحات لازم را به نمایندگان ارایه دهد».

کوهکن تاکید کرد: «مفهوم این اقدامات، این است که مجلس روی این مبانی حساسیت دارد و سازوکار معقول و منطقی را در این زمینه ادامه می‌دهد اما این موضوع اهم تر از دیگر موارد مثل طرح تحول اقتصادی نیست که بخواهیم آن را در حد سوال از رییس جمهوری بزرگ بدانیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین