کد خبر: ۷۸۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۳

انفجار بمب درشهر طرابلس لبنان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخستین ساعات بامداد امروز بمبی در شهر طرابلس شمال لبنان منفجر شد که شماری کشته و زخمی بر جای گذاشت. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، خبرهای اولیه حاکی است که این بمب در کنار پیاده رویی در مرکز شهر طرابلس همزمان با عبور یک دستگاه اتوبوس منفجر شد.

فرماندهی ارتش لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این بمب در داخل یک کیف و در کنار ایستگاهی قرار داده شده بود که نظامیان لبنانی در آنجا منتظر سوار شدن به خودرو بودند.

بنا بر اخبار منابع لبنانی این بمب هزار و ‪ ۵۰۰‬گرم TNT بوده و از راه دور منفجر شده است.
 
مقامات امنیتی لبنان شمار تلفات این بمب گذاری را هجده کشته و چهل زخمی اعلام کردند. 

رییس جمهوری لبنان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای، حادثه امروز انفجار بمب در طرابلس (شمال لبنان) را محکوم کرد.

میشل سلیمان تاکید کرد این اقدام تروریستی باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از سربازان و شهروندان لبنانی و ایجاد ترس و نگرانی در بین مردم عادی شد و چنین اعمالی از سوی هر کسی و با هر هدفی که باشد محکوم است.

وی گفت: «ارتش لبنان در راستای ایجاد و تقویت امنیت عمومی در تلاش است و با تروریستها مبارزه می‌کند و تاریخ لبنان گواه بر این موضوع است».

رییس جمهوری لبنان همچنین همه لبنانی‌ها را به مصالحه ‌، توافق تقویت وحدت و همبستگی در برابر چنین حوادثی فراخواند و گفت: «تروریستها همه لبنانی‌ها و مصالح آنان را بدون استثناء هدف قرار می‌دهند».

قرار است میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان امروز در صدر هیاتی بلند پایه به دعوت همتای سوری خود به دمشق سفر کند.

این سفر با توجه به مواردی که از پیش اعلام شده در دیدارهای سلیمان با بشار اسد قرار است مطرح شود‌، بسیار مهم و برای هر دو کشور سرنوشت ساز است. 

رییس مجلس لبنان نیز با محکوم کردن این اقدام تروریستی، گفت: «هدف عاملان این حادثه جلوگیری از تصحیح روابط لبنان و سوریه است».

نبیه بری رییس مجلس لبنان روز چهارشنبه تاکرد کرد بمب‌گذاری امروز در شمال لبنان باید لبنانی‌ها را نسبت به توطئه دشمنان بیشتر هوشیار کرده و باعث تقویت وحدت و همدلی آنان شود.

وی گفت هدف تروریستها نابودی امنیت عمومی و ایجاد تزلزل در ثبات لبنان است.

در همین ارتباط طارق متری وزیر اطلاع رسانی لبنان نیز با محکوم کردن عاملان این جنایت گفت : «آنان می‌خواهد لبنان را به صحنه تسویه حسابهای‌ خود تبدیل کنند اما دولت بطور کامل به مسوولیتهای خود در این زمینه عمل خواهد کرد».

متری افزود: «بر اساس دستور نخست وزیر تحقیقات پیرامون این حادثه آغاز شده و همه مسوولان بسیج شده‌اند تا عوامل و دلایل این حادثه مشخص شود». 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین