کد خبر: ۷۸۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۳
کمتر از 12ساعت پس از آغاز آتش بس روسیه-گرجستان

تانکهای روسی آتش بس را نقض کردند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: تانک‌های روسی آتش بس را نقض می‌کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، منابع رسمی دولت گرجستان روسیه را متهم به نقض‌ آتش‌بسی کردند که کمتر از 12 ساعت از عمر آن نمی‌گذرد.

منابع گرجی خبر می‌دهند که تانکهای روسی به یک شهر استراتژیک وارد شده و یک پایگاه نیروهای نظامی درون آن را به تصرف درآورد‌ه‌اند. 

این اقدام روسها در حالی به وقوع می‌پیوندد که کمتر از 12 ساعت پیش هر دو طرف این مناقشه بر معاهده‌ای شش ماده‌ای برای ایجاد آتش‌بس و ترک درگیری‌ها توافق کردند. 

لازم به ذکر است که دولت گرجستان که متحد و نزدیک به آمریکاست با هدف سرکوب و کنترل استان جدایی طلب اوستیای جنوبی که نزدیک به روسیه به شمار می‌رود، بدان استان لشکر کشید که این اقدام دولت گرجستان با پاسخ نظامی بسیار شدید دولت روسیه مواجه شد. 

این در حالی بود که بر خلاف انتظار «میخاییل ساکاشویلی» رییس جمهور گرجستان، دولتهای غربی از جمله ایالات متحده حمایت شایان توجهی از این متحد کوچک خود نکردند و آن را در برابر غول مهاجمی چون روسیه تنها گذاشتند؛ اقدامی که موجبات ناراحتی شدید ساکاشویلی را فراهم آورده وحتی آن‌را بر زبان آورد. 

ساکاشویلی گفت: «ما در جنگ عراق به غرب کمک کردیم و بدانجا نیرو اعزام کردیم اما اکنون که به آنها نیاز داریم، آنها هیچ کمکی به ما نکردند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین