کد خبر: ۷۸۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۸
دیوید میلی بند وزیر امور خارجه بریتانیا خواستار شد:

روسیه مدارک وقوع جنایات جنگی را ارائه کند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «دیوید میلی بند» وزیر امور خارجه انگلیس امروز چهارشنبه اعلام شواهد روسیه برای تأیید ادعاهای خود دال بر وقوع جنایات جنگی در استان اوستیای جنوبی را خواستار شد و اعلام کرد موضوع حضور صلحبانان بین المللی در این منطقه باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، «دیوید میلی بند» در آستانه نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا که در خصوص مناقشه روسیه و گرجستان در بروکسل برگزار می‌گردد اعلام کرد: «چنانچه وقوع جنایات جنگی به اثبات برسد باید به طور کاملا جدی مورد بررسی قرار گیرد». 

میلی بند خاطر نشان کرد: «اینکه روسها موضوع جنایات جنگی را مطرح و در مورد آن سخن گفته‌اند بسیار حایز اهمیت است. این مسئله بسیار جدی است». 

میلی بند گفت: «با توجه به اقدامات تلافی جویانه میان استان اوستیای جنوبی و گرجستان، ‌چنانچه شواهدی از جنایات جنگی وجود داشته باشد، روسها نیز که این مساله را به عنوان توجیهی برای اقدامات خود قرار داده‌اند باید مرتکب چنین جنایاتی شده باشند». 

وی همچنین روسیه را به تجاوز آشکار به این منطقه متهم کرده و افزود: «حضور نیروهای بین‌المللی در این منطقه باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد». 

وی در پاسخ به پرسشی در مورد امکان اعزام نیروهای حافظ صلح اتحادیه اروپا به اوستیای جنوبی اعلام کرد: «در حال حاضر توجهات به «سازمان امنیت و همکاری اروپا» معطوف شده است و به اعتقاد وی این سازمان در کنار سازمان ملل نقش مهمی در این زمینه خواهند داشت».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین