کد خبر: ۷۸۷۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷
آمریکا زمینه برای توافق را فراهم آورد

امیرعبداللهیان: پیام خود را به آمریکا منتقل کرده‌ایم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما پیام خود را از طریق اروپایی‌ها به آمریکا منتقل کرده‌ایم؛ امیدواریم طرف آمریکایی با نگاه واقع بینانه و عملگرایانه و پذیرش خواسته‌های برحق و قانونی ایران زمینه برای توافق پیرامون متن نهایی را فراهم آورد.
امیرعبداللهیان: پیام خود را به آمریکا منتقل کرده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، ضمن تسلیت ایام محرم و عاشورای حسینی، حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، ترور فرماندهان مقاومت و به شهادت رساندن جمعی از مردم بی دفاع فلسطین بخصوص کشتار کودکان بیگناه را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی از ابراز همبستگی دولت ترکیه با سیل زدگان سیل اخیر کشورمان و ارسال محموله کمکهای انساندوستانه تشکر کرد.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در این مکالمه تلفنی، ضمن گرامیداشت عاشورای حسینی، بر غیر قابل توجیه و غیر انسانی بودن کشتار غیر نظامیان و بویژه کودکان توسط صهیونیست ها تاکید کرد.

در ادامه طرفین با ارزیابی مثبت از سفر اخیر رئیس جمهور ترکیه و هیات عالیرتبه همراه به تهران، در خصوص نحوه‌ پیگیری توافقات و دستاوردهای هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان از دستور دکتر رئیسی مبنی بر پیگیری مجدانه توافقات سفر آقای اردوغان به تهران خبر داد و افزایش ارتباطات وزارت خانه ها و نهادهای دو کشور برای تحقق برنامه های پیش بینی شده در راستای منافع دو‌ ملت را ضروری دانست.

امیرعبداللهیان همچنین آغاز بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه را تبریک‌ گفت و برای دولت ترکیه در برگزاری موفقیت آمیز این مسابقات ابراز امیدواری کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز با ابراز خرسندی از میزبانی ورزشکاران ایرانی اظهار اطمینان نمود اینگونه مسابقات نقش سازنده ای در تقویت پیوندهای میان جوامع مسلمان ایفا خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به مذاکرات اخیر وین برای رفع تحریم ها گفت: ما پیام خود را از طریق اروپایی ها به آمریکا منتقل کرده ایم. امیدواریم طرف آمریکایی با نگاه واقع بینانه و عملگرایانه و پذیرش خواسته های برحق و قانونی جمهوری اسلامی ایران، زمینه برای توافق پیرامون متن نهایی را فراهم آورد.

چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز ابراز امیدواری کرد مذاکرات جاری در راستای تامین حقوق ملت ایران و منافع مشترک همه طرف ها به زودی به نتیجه برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
2
12
آقای امیر عبدالهیان، در دکترین شما توافق یعنی شما هر چی میخوای اونا برات فراهم کنن؟ فک کنم تا دیر نشده کلا دیدت رُ به زندگی عوض کن، برا خودت میگم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین