کد خبر: ۷۸۷۰۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۱
یک ایرانی به تلاش برای ترور جان بولتون متهم شد

واکنش ایران به ادعای آمریکا درباره تلاش برای ترور «جان بولتون»

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای مقامات قضایی آمریکا در خصوص تلاش یک عضو سپاه پاسداران برای ترور جان بولتون تصریح کرد: افسانه‌های نخ نما در حال تبدیل شدن به یک رویه تکراری در سیستم قضایی آمریکا است.
واکنش ایران به ادعای آمریکا درباره تلاش برای ترور «جان بولتون»
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر کنعانی افزود: مقامات قضائی آمریکا در تداوم اتهام زنی‌های بی پایان این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و تداوم سیاست شکست خورده ایران هراسانه، در یک داستان سرائی جدید، اتهاماتی را بدون ارائه مدارک معتبر و مستندات لازم مطرح نموده اند.

وی افزود: اینگونه ادعا‌های بی پایه و اساس با اهداف و انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته و در حقیقت فرار به جلو، جوسازی تبلیغاتی و خصوصا فرار از مسؤلیت پاسخگویی به جنایات متعدد تروریستی است که دولت آمریکا یا مانند ترور بزدلانه سردار شهید سلیمانی مستقیما در آن دست داشته و یا مانند جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی مانند داعش با حمایت و پشتیبانی آمریکا ارتکاب یافته اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بافتن این افسانه‌های نخ‌نما و بی اساس در حال تبدیل شدن به یک رویه تکراری در سیستم قضایی و تبلیغاتی آمریکا است و این بار، از سناریوسازی در ارتباط با عناصر ورشکسته سیاسی و بی ارزش مانند بولتون برای پیش بردن این روند استفاده شده است.

به نوشته ایرنا، وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک قویا هشدار می‌دهد و تاکید می‌کند حق هرگونه اقدام در چارچوب مقررات حقوق بین الملل برای دفاع از حقوق دولت و اتباع جمهوری اسلامی ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

یک ایرانی به تلاش برای ترور جان بولتون متهم شد

وزارت دادگستری آمریکا یک ایرانی را به تلاش برای ترور مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا متهم کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که "شهرام پورصفی"، شهروند ایرانی ۴۵ ساله قصد داشته تا برای تلافی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در ژانویه ۲۰۲۰، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ را ترور کند.

به نوشته شبکه سی ان بی سی، پورصفی قصد داشته تا در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر-آبان ۱۴۰۰) با اعطای سیصدهزار دلار به برخی اشخاص در ایالات متحده، آن‌ها را به پیاده کردن نقشه ترور "جان بولتون" یا در واشنگتن و یا در مریلند مجاب کند.

اگر پورصفی محکوم شود می‌تواند با ده سال حبس و جریمه نقدی دویست و پنجاه هزار دلاری برای تلاش برای انجام قتل قراردادی و ۱۵ سال حبس و جریمه نقدی دویست و پنجاه هزار دلاری برای حمایت مادی از نقشه ترور فراملی مواجه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
l
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
0
13
حضورعضوسپاه تو امریکا چه توجیهی دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
0
16
آیا ایشان در جریان بوده که تکذیب میکند مقامات مسئول و شخص متهم باید پاسخگو باشند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین