کد خبر: ۷۸۷۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
۱۰ نفر از جمله «رحیم الله حقانی» کشته شدند

انفجار در کابل/ «رحیم الله حقانی» کشته شد

رسانه ها از وقوع یک انفجار در مدرسه شیخ رحیم الله کابل در پایتخت افغانستان خبر داده و اعلام کردند که در این حادثه، «رحیم الله حقانی» از اعضای ارشد طالبان کشته شده است.
انفجار در کابل/ «رحیم الله حقانی» کشته شد
آفتاب‌‌نیوز :

منابع آگاه هم اکنون با انتشار خبری فوری اعلام کردند که دقایقی پیش یک انفجار در مدرسه شیخ رحیم الله واقع منطقه شش درک کابل روی داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در این باره اعلام کرد: رحیم الله حقانی عضو ارشد طالبان در این حمله انتحاری در کابل کشته شده است.

به گزارش روزنامه کابل تایمز، این در حالیست که مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان تا کنون در خصوص ماهیت این انفجار اطلاعات بیشتری را ارائه نکرده اند.

رسانه‌های محلی افغانستان در این خصوص اعلام کردند: شیخ رحیم الله حقانی از اعضای ارشد گروه طالبان و مدیر یک مدرسه دینی در کابل، بعد از ظهر امروز در پی یک انفجار در محل کارش کشته شد.

شماری از اعضای طالبان با انتشار عکس و ویدئو از محل حادثه در توئیتر، مرگ رحیم الله حقانی را تأیید کردند.

رحیم الله حقانی تا پیش از تسلط طالبان بر افغانستان یک مدرسه دینی در پیشاور پاکستان را اداره می کرد. او پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان در آگوست سال گذشته میلادی، مدرسه‌ دینی خود را به کابل منتقل کرده بود.

شبکه تلویزیونی طلوع و خبرگزاری اسپوتنیک نیز فیلمی از این حادثه را منتشر کرده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی طلوع، در این حادثه که در منطقه دوم امنیتی شهر کابل روی داد، بیش از ۱۰ نفر از جمله شیخ رحیم الله حقانی کشته شده اند.

به گزارش طلوع، منابع آگاه می‌گویند که یک فرد با استفاده از مواد منفجره جاسازی شده در بدنش، خود را در مدرسه شیخ رحیم الله منفجر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین