کد خبر: ۷۸۷۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

وقتی ترامپ حرف‌های خودش را هم انکار می‌کند!

دونالد ترامپ قبلا یک‌بار به خبرنگاری گفته بود که آمریکا تسلیحات هسته‌ای جدیدی دارد که هیچ کسی تاکنون آن را نداشته است؛ این درحالیست که وی پس از انتشار گزارش‌های مربوط به اسناد تسلیحات هسته‌ای در پی تفتیش خانه شخصی‌اش در فلوریدا، این گزارش‌ها را "حقه و فریب" خواند.
وقتی ترامپ حرف‌های خودش را هم انکار می‌کند!
آفتاب‌‌نیوز :

 باب وودوارد در کتاب "خشم" در سال ۲۰۲۰، به مصاحبه‌ای با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد که طی آن، این رئیس‌جمهور وقت یک سیستم مخفی تسلیحات هسته‌ای را شرح می‌دهد که خود آن را ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اینسایدر، ترامپ گفت‌: «من سیستم تسلیحات هسته‌ای ساخته‌ام که هیچ کسی قبلا مشابه آن را در این کشور نداشته است. ما چیزهایی داریم که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین راجع‌ به آن نشنیده‌اند. هیچ کسی نمی‌داند – چیزی که ما داریم فوق‌العاده است.»

وودوارد نوشت که منابع تایید کردند این سیستم تسلیحاتی جدید وجود دارد اما از اینکه "ترامپ آن را فاش کرده بود، غافلگیر شد."

مشخص نیست که ترامپ به چه نوع تسلیحات هسته‌ای اشاره داشته است.

دادگستری ایالات متحده اخیرا حکم تفتیش خانه شخصی دونالد ترامپ را منتشر کرد. بر این اساس رئیس جمهوری سابق آمریکا متهم به اختفا و نگهداری "اسناد فوق محرمانه" در خانه‌اش است.

ماموران اف‌بی‌آی در جریان بازرسی عمارت مارآلاگو، ملک شخصی ترامپ در ایالت فلوریدا، اسناد با مهر کاملا محرمانه کشف کردند. براساس گزارش قاضی تحقیق، در مجموع ۱۱ سند و مدرک محرمانه در این عملیات کشف و ضبط شده است.

ترامپ گزارش‌های مربوط به اسناد تسلیحات هسته‌ای را در پی تفتیش خانه شخصی‌اش "حقه و فریب" خواند.

وی در شبکه اجتماعی خود "تروث سوشال" نوشت: «موضوع تسلیحات هسته‌ای یک حقه است، درست مانند موضوع روسیه که یک فریب بود، تحقیقات مولر یک فریب بود و خیلی چیزهای دیگر.»

اما ترامپ بعدا داشتن اسناد هسته‌ای را در این عمارت رد نکرد و به جای آن، علیه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا اظهار نظر کرد و او را به "نگه‌داری غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی شده" متهم کرد.

او در شبکه اجتمالی تروث سوشال خود نوشت: «باراک اوباما ۳۳ میلیون صفحه از اسناد که بسیاری از آن‌ها محرمانه بودند را نزد خود نگه داشت. چه تعداد از آن‌ها اسناد هسته‌ای بودند؟ خیلی!»

این درحالیست که مقامات آرشیو ملی آمریکا به ادعای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه باراک اوباما ۳۳ میلیون صفحه از اسناد محرمانه این کشور را با خود از کاخ سفید خارج کرده، واکنش نشان داده و آن را تکذیب کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین