کد خبر: ۷۸۷۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

هادی مطر، ضارب سلمان رشدی کیست؟

رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌هایی به هویت هادی مطر، ضارب سلمان رشدی پرداخته اند. طبق این گزارش ها، او متولد کالیفرینا است، اما اخیرا به نیوجرسی نقل مکان کرده بود. پدر و مادرش لبنانی هستند و در آنجا متولد شده اند. آن‌ها پیش از تولد هادی مطر از یک روستای مرزی به نام یارون در جنوب لبنان به آمریکا مهاجرت کرده اند.
هادی مطر، ضارب سلمان رشدی کیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی روز جمعه در نیویورک از ناحیه گردن و شکم مورد اصابت چاقو قرار گرفت. در این رابطه شاهدان ماجرا گفتند که سلمان رشدی در حال سخنرانی در یک موسسه در شاتاکووا بود که یک مهاجم روی صحنه پریده ودست‌کم یک بار به گردن و شکم سلمان رشدی با چاقو ضربه زده است. پس از آن افراد حاضر فرد مهاجم را مهار کردند و در نهایت او به دست پلیس سپرده است.

حالا پلیس می‌گوید که هادی مطر ۲۴ ساله متهم است که سلمان رشدی را مورد حمله و ضربات چاقوی خود قرار داده است. اما او روز شنبه در حالی که لباس زندان به تن داشت و ماسکی روی صورت اش بود، با حضور در دادگاهی در ایالت نیویورک، اعلام بی گناهی خود را به ثبت رساند.

هادی مطر، ضارب سلمان رشدی کیست؟

با این حال جیسون اشمیت، دادستان منطقه جنوب غرب نیویورک این حمله را از پیش برنامه ریزی شده خوانده است، اما هادی مطر این موضوع را رد کرده است.

در آن سو نیز پلیس همچنان انگیزه مشخص و دقیقی از چاقوکشی هادی مطر بر علیه سلمان رشدی، مشخص نکرده است.

هادی مطر، ضارب سلمان رشدی کیست؟

اسکای نیوز، دیلی میل و ان بی سی نیوز در گزارش‌هایی جداگانه به هویت هادی مطر ضارب سلمان رشدی پرداخته اند. طبق این گزارش ها، او متولد کالیفرینا است، اما اخیرا به نیوجرسی نقل مکان کرده بود. پدر و مادرش لبنانی هستند و در آنجا متولد شده اند. آن‌ها پیش از تولد هادی مطر از یک روستای مرزی به نام یارون در جنوب لبنان به آمریکا مهاجرت کرده اند.

هادی مطر، ضارب سلمان رشدی کیست؟

این منابع همچنین گفتند که مطر در نیوجرسی از یک گواهینامه رانندگی جعلی استفاده می‌کرده است. او همچنین در باشگاه بوکس ایالتی فیتنس در نورث برگن، نیوجرسی عضویت داشته است. اما روزاریا کالابرز، مدیر این باشگاه به آسوشیتدپرس گفته که او در ماه آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) برای لغو عضویت اش به او ایمیل زده بود.

دزموند بویل مالک این باشگاه هم گفته که هیچ چیز خشونت آمیزی در مورد مطر ندیده است. بویل او را فردی مودب و ساکت توصیف کرده، اما با این حال مطر همیشه بسیار غمگین به نظر می‌رسید و تلاش‌های دیگران برای حمایت از خودش را نمی‌پذیرفت.

بویل همچنین گفت: «او هر بار که وارد می‌شد این قیافه را داشت که انگار بدترین روز زندگی او است.»

منابع: اسکای نیوز، دیلی میل، ان بی سی نیوز و آسوشیتدپرس

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین