کد خبر: ۷۸۷۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

با چالش‌های خطرناکی روبرو هستیم

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که کشورش با چالش‌های اقتصادی و سیاسی خطرناکی در داخل و خارج مواجه است که پشت سر گذاشتن آن‌ها نیاز به اقدام و مداخله فوری دارد.
با چالش‌های خطرناکی روبرو هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که کشورش با چالش های اقتصادی و سیاسی خطرناکی در داخل و خارج مواجه است که در سایه آشفتگی و عدم اطمینان حاکم بر جهان، پشت سر گذاشتن آنها نیاز به اقدام و مداخله فوری دارد.

به گزارش روسیا الویم، وی با اشاره به اقدامات دولت این کشور برای کاستن از مشکلات در داخل، قدرت های خارجی را به تعامل با طالبان در افغانستان برای تضمین ثبات و امنیت در منطقه ترغیب کرد.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: ما باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم و به عدم تکرار آنها متعهد شویم و در عین حال به مسیر و حرکت خود ادامه دهیم.

شریف، عمران خان نخست وزیر قبلی پاکستان را به کودتا علیه قانون اساسی این کشور متهم کرد و گفت: گروهی از دشمنان از ارتش پاکستان گرفته تا دولت آمریکا، برای تغییر نظام توطئه کردند.

وی اقدامات عمران خان را به مثابه انحراف روند سیاسی از مسیر اصلی خود دانست و گفت: باید به سیاست های وی از زمان روی کار آمدن نگاه کنید تا بفهمید او دست به چه اقداماتی زده است، تحریف واقعیت ها از جانب او مایه تأسف است؛ چرا که مسائلی همچون منافع ملی و امنیت نیازمند تجربه سیاسی و چشم پوشی از منافع محدود شخصی است، مسئله ای که عمران خان به آن مبادرت نورزید.

نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد که کشورش قادر به تحقق ثبات سیاسی و اقتصادی در آینده نزدیک خواهد بود و در مسیر توسعه پایدار قرار خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین