کد خبر: ۷۸۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۹
با اشغالی خواندن جزایر سه گانهایرانی خلیج فارس صورت گرفت:

گستاخی دوباره شورای همکاری خلیج (فارس)

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) ضمن تاکید دوباره بر تعلق جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به کشور امارات متحده عربی، از اقدام ایران در ساخت تاسیسات اداری در جزیره ابوموسی انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، دو روز پس از انتقاد دولت امارات متحده عربی از ایران مبنی بر ایجاد تاسیسات در جزیره ابوموسی، شورای همکاری خلیج (فارس) نیز با دفاع از موضع کشور امارات، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل ایجاد این تاسیسات مورد سرزنش قرار داد.

«عبدالرحمن العطیه» دبیرکل شورای همکاری خلیج (فارس) در این زمینه ضمن تقبیح شدید موضع ایران در اشغال جزیره ابوموسی به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر خاک امارات گفت: «این اقدام دولت ایران عملی غیرقانونی است و باید این جزایر به امارات بازگردانیده شوند».

گفتنی است شورای همکاری خلیج (فارس) مجمعی متشکل از کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است که مقر آن که دارای گرایش سیاسی متمایل به غرب است در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی قرار دارد. 

جای تاسف است که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بدون درک شرایط، موقعیت و جایگاه خود و موقعیت هژمونیک ایران در ایجاد ثبات در منطقه خاورمیانه، تنها با اتکا بر حمایت‌های برخی قدرتهای دسیسه‌گر غیر منطقه‌ای، بر ادعای واهی و پوشالی دولت امارات مبنی بر تعلق جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و  تنب کوچک که جزء لاینفک خاک ایران هستند صحه می‌گذارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین