کد خبر: ۷۸۸۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹

آمریکا: درحال بررسی پاسخ ایران درباره برجام هستیم

وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که واشنگتن درحال بررسی پاسخ اخیر ایران به "متن نهایی توافق" بر سر احیای برجام است.
آمریکا: درحال بررسی پاسخ ایران درباره برجام هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده پاسخ ایران به متن اتحادیه اروپا را دریافت کرده و درحال به اشتراک‌گذاری نقطه نظرات خود با اتحادیه اروپا می‌باشد.

به گزارش رویترز، یک سخنگوی اتحادیه اروپا نیز روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که این اتحادیه درحال بررسی پاسخ ایران به متن نهایی پیشنهادی برای احیای برجام بوده و در این رابطه با ایالات متحده به رایزنی می‌پردازد.

این سخنگو در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: در حال حاضر ما درحال بررسی و مشاور با طرفین برجام و آمریکا درخصوص مسیر پیش رو هستیم.

وی در ادامه از ارائه چارچوب زمانی برای اطلاع یافتن از واکنش اتحادیه اروپا به پاسخ‌های ایران خودداری کرد.

برخی دیپلمات‌ها و مقامات نیز به خبرگزاری رویترز گفته‌اند حتی اگر تهران و واشنگتن پیشنهاد نهایی اتحادیه اروپا را نپذیرند، احتمالا هیچ کدام از طرفین مرگ توافق را اعلام نکنند چراکه وجود این مذاکرات به نفع طرفین محسوب می‌شود.

پیش‌تر نشریه پولیتیکو درباره پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای، در گزارشی نوشته بود: طبق گفته یک مقام ارشد غربی، پاسخ ایران، شامگاه دوشنبه به وقت ایران توسط اتحادیه اروپا دریافت شده است و بیشتر روی مسائل باقی‌مانده مرتبط با تحریم‌ها و تضمین‌ها بر سر تعاملات اقتصادی متمرکز است.

طبق گفته این مقام غربی ادعا شده است که پاسخ ایران خواسته‌های بیشتری در زمینه تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره منشا ذرات مواد هسته‌ای، مطرح نمی‌کند. تهران با این تحقیقات مخالفت کرده و اصرار دارد توافق هسته‌ای تنها در صورتی می‌تواند احیا شود که این تحقیق توسط آژانس، برای همیشه مختومه اعلام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین