کد خبر: ۷۸۸۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
تمرکز اصلی پلیس امنیت اخلاقی کارهای ارشادی است‌

دستگیری ۳۰۴ اوباشگر در تهران/بازداشت عاملان ضرب و شتم عزاداران در یک هیات

رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۳۰۴ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار در پایتخت خبرداد.
دستگیری ۳۰۴ اوباشگر در تهران/بازداشت عاملان ضرب و شتم عزاداران در یک هیات
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین رحیمی در تازه‌ترین مرحله طرح اقتدار که برای برخورد با اراذل و اوباش اجرا می‌شود، با اشاره به اقدامات پلیس اظهارکرد: امروز مقارن با سالگرد بازگشت آزادگان عزیز و گرانقدر ما به کشور است، افرادی که علاوه بر رزمندگی و ایستادگی در مقابل دشمن و حتی مجروع شدن، اسارت را نیز به جان خریدند. این روز را به ایثارگران و آزادگان و خانواده‌های آن‌ها و مردم تبریک می‌گویم.

وی افزود: ما بر اساس رسالت خود با انواع و اقسام جرائم برخورد می‌کنیم. در این مسیر پلیس‌های مختلف شبانه روز تلاش می‌کنند. امروز شاهد اجرای سومین مرحله از طرح اقتدار در سال جاری هستیم که در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به اجرا درآمد. سازمان اطلاعات پلیس امنیت و پلیس فتا در این طرح عملکرد خود در فضای مجازی و حقیقی را در مقابله با افرادی که اقدام به کلاهبرداری، قماربازی، مزاحمت برای مردم، ترویج فرهنگ ابتذال و بی حیایی و ... کرده بودند، به نمایش گذاشتند.

رحیمی تاکیدکرد: در اجرای این طرح پلیس امنیت تهران بزرگ در مبارزه با اراذل و اوباش ۳۰۴ نفر اوباش سطح‌دار و عاملین تخریب، شرارت و نزاع و درگیری را دستگیر کرد که ۱۶۵ نفر آن‌ها مزاحمین نوامیس در پارک‌ها و نواحی مختلف بودند. همچنین ۴۴ نفر از گردانندگان قمار و توزیع کنندگان موادمخدر، هشت توزیع کننده مشروبات الکلی،۲۴ نفر از عاملان حمل و خرید و فروش سلاح غیرمجاز و ۶۳ نفر از اراذلی که اقدام به تخریب، شرارت ، نزاع و درگیری بودند.

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد:‌ همچنین در این طرح ۵۱ قبضه سلاح نیز کشف و ضبط شد که ۲۷ قبضه آن جنگی و شکاری و ۲۴ قبضه آن شبه سلاح بود. همچنین ۱۹۲۴ فشنگ جنگی و شکاری کشف شده و صدها قبضه سلاح سرد نیز جمع‌آوری شد. پنج دستگاه خودروی متعلق به اراذل و سایر اقلام و تجهیزات نظامی نیز توقیف شد.

جمع آوری لباس‌های نامناسب از واحدهای صنفی
رحیمی همچنین بر ضرورت توجه به شئونات اسلامی در واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: متصدیان واحدهای صنفی و اماکنی که محل تردد مردم است باید به شئونات اسلامی توجه کنند. افرادی که این موضوع را کنترل نکنند باید پاسخگو باشند. همه واحدهای صنفی باید نظاره‌گر و کنترل کننده شئونات اسلامی از جمله عرضه و فروش لباس‌های فاقد مطابقت با شئونات باشند. لباس‌هایی که با فرهنگ ایرانی اسلامی مغایرت داشته باشد مانند لباس‌های زاپ‌دار و شلوارهای پاره و لباس‌های نامتعارف جمع آوری و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی افزود: ۸۷ واحد صنفی که پاتوق اراذل و اوباش بودند پلمب شده و با چهار باند جعل مدارک گذرنامه و قاچاق انسان برخورد شده است‌. همچنین فردی که یکی از مراکز اصلی قمار و پاتوق اراذل اوباش را مدیریت کرده بوده با ۱۳ نفر از همدستانش دستگیر شد. این فرد با بیش از ۵۰ فقره سابقه هنوز فعالیت داشت که شناسایی و دستگیر شد. بزرگترین باند سایت قمار و شرط بندی با گردش مالی ۱۰۰ میلیارد تومانی با رصد پلیس امنیت در جنوب تهران در حالی که دارای میلیاردها تومان تراکنش بود منهدم شده و حساب آن مسدود شد. این حساب محتوی بیش از ۷۰ میلیارد تومان بود و پول‌ها در موضوعات مختلف مانند شرط‌بندی در بازی‌های فوتبال باشگاه‌های بین المللی و ۱۵ ورزش دیگر به آن واریز شده بود. یک باند واردکننده سلاح به تهران نیز توسط پلیس امنیت شناسایی شد. اعضای این باند علاوه بر وارد کردن سلاح، زورگیری و اوباشگری نیز کرده بودند که همگی در محله هرندی دستگیر شدند. همچنین باند حمل سلاح دیگری نیز منهدم و پنج قبضه سلاح از آن‌ها کشف شد.

آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد حمایت پلیس هستند

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه عاملان قدرت‌نمایی و تخریب ۱۱ خودرو شهرداری که اقدامات خارج از عرف و اوباش گرانه کرده بودند نیز در شهرری دستگیر شدند، گفت: همچنین یک شرور شرق تهران که یک آمر به معروف را مورد ضرب و شتم قرار داده بود به همراه دو نفر دیگر دستگیر شدد. آمرین به معروف و ناهیان از منکر که فریضه الهی انجام می‌دهند مورد حمایت پلیس هستند.

به گفته وی همچنین دستگیری سارقان یک هیئت عزاداری در یافت آباد که با استفاده از سلاح سرد تعدادی از عزاداران را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند انجام شد و ۱۸ شرور در بازار تهران نیز که نظم را در منطقه گلوبندک تا چهارراه سیروس برهم‌ زده بودند، دستگیر شدند.

تمرکز اصلی پلیس امنیت اخلاقی کارهای ارشادی است‌

رحیمی افزود: پلیس امنیت با تلاش‌های خود موفق شده تا اقدامات خوبی داشته باشد. پلیس امنیت اخلاقی با اقدامات ایجابی خوب خود و با برگزاری ۳۶۷ کلاس ۵۶۰۰ نفر از افرادی که شئونات اسلانی را رعایت نمی‌کردند را مورد توجیه و ارشاد قرار داده است. تمرکز اصلی پلیس امنیت اخلاقی کارهای ارشادی است‌.

وی به اقدامات پلیس فتا نیز اشاره کرد و گفت: پلیس فتا در چند طرح اخیر حضور گسترده‌ای داشته است‌. مجموعا ۱۱۶ نفر که در فضای مجازی اقدام به تخلفات مختلف کرده بودند در این فضا دستگیر شدند. همچنین هفت باند حرفه‌ای پولشویی و اجاره کنندگان کارت‌های بانکی که قصد تبدیل این اعتبارات به ارز دیجیتال با گردش مالی ۱۰۸ میلیاردی را داشتند نیز دستگیر شدند و اموال آن‌ها جمع آوری شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود:‌ یک متهم حرفه‌ای که با دسترسی غیرمجاز اپل آیدی از مردم سرقت کرده بود نیز شناسایی و دستگیر شد. باند فروش دارو و اقلام سلامت محور نیز با ۴۰ هزار قلم داروی کم‌یاب و تاریخ گذشته منهدم و دو متهم دستگیر شدند و ۱۰ کانال و سه صفحه آنها با سه میلیون دنبال کننده بسته شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین