کد خبر: ۷۸۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۳
انتقاد مقامات آمریکایی از تضاد سیاست اعمالی و اعلامی روسها

روسیه می گوید عقب می رویم اما جلو می رود!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت روسیه اگر چه روز دوشنبه اعلام کرد که خروج نیروهایش از جمهوری گرجستان را آغاز کرده است اما عملکرد نظامیان این کشور چیز دیگری را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، نیروهای نظامی روسیه برخلاف اظهارات مقامات رسمی دولت این کشور حرکت به سمت پایتخت گرجستان را ادامه می‌دهند. 

این شواهد در تضاد آشکار با اظهارات «آناتولی نوگوویتسین» فرمانده نظامی روس است. 

وی در این باره گفته بود: «مطابق برنامه صلح امضا شده بین دو کشور روسیه و گرجستان، از امروز خروج نیروهای صلحبان خود را از خاک گرجستان آغاز می کنند».

نیروهای روسی و خودروهای آنها در شهرهای استراتژیکی چون «گوری» در آمد و شد هستند و به سوی شهر غربی «سنکی» که پادگانی نظامی در آن قرار دارد در حال حرکت هستند که احتمالا قصد تخریب آن را دارند.

وزیر خارجه فرانسه در همین ارتباط گفتک «ما به لحظه آغاز عقب‌نشینی نیروهای روسی چشم دوخته‌ایم».

اما مقامات دفاعی و نظامی ایالات متحده می‌گویند که: «هیچ شاهد برجسته‌ای دال بر علاقمندی روس‌ها به عقب‌نشینی دیده نمی‌شود».

«کاندولیسا رایس» وزیر امور خارجه ایالات متحده در دیدار فوری که با وزرای خارجه ناتو به منظور بررسی جنگ روسیه- گرجستان داشت گفت: «روس‌ها بازی خطرناکی را آغاز کرده‌اند. شاید آ‌نها می‌خواهند در رویه سال‌های اخیر خود تجدیدنظر کنند».

رایس همچنین گفت:‌«دولت آمریکا به همراه متحدان اروپایی خود به روسیه اجازه نخواهند داد روش جدیدی را در قبال جمهوری‌های مستقلی که پیش‌تر جزو اقمار این کشور پیش از فروپاشی بوده‌اند ولی اینک جزو متحدان ما هستند در پیش بگیرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین