کد خبر: ۷۸۸۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
تکمیل می شود ...

بادامچیان: مدیریت کشور به وجود «برجام» وابسته نیست

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه آمریکا و اروپا به تعهدات برجامی خود عمل نکردند، گفت: «برجام» یک رویداد پایان یافته است و مدیریت کشور به وجود آن وابسته نیست.
بادامچیان: مدیریت کشور به وجود «برجام» وابسته نیست
آفتاب‌‌نیوز :

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست صمیمانه این حزب با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در رابطه با رخدادهای اخیر در مذاکرات، گفت: بیش از حد بها دادن یا کمتر از حد لازم اهمیت دادن به برجام صحیح نیست. دولت قبل همه چیز را به برجام وابسته می‌دانست.

وی افزود: نگاه‌های متفاوت در کشور به این دلیل است که گروه‌های مختلفی در ایران حضور دارند، اما نکته مهم آن است که در حال حاضر سیاست نظام در رابطه با برجام به درستی اجرا می‌شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه آمریکا و اروپا به تعهدات برجامی خود عمل نکردند اما ایران با تمام قدرت به تعهدات خود پایبند بود، تصریح کرد: برجام یک رویداد پایان یافته است و مدیریت کشور به وجود آن وابسته نیست، اما اگر این توافق به درستی اجرایی شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

بادامچیان با اشاره به اینکه بازگشت آمریکا به برجام بستگی به سیاست‌های آنها دارد، عنوان کرد: در صورتی که آمریکا از پافشاری‌ها و زیاده‌خواهی‌های خود دست بکشد و حق و حقوق ایران را بپردازد، برجام بار دیگر برقرار خواهد شد، اما حتی اگر حقوق مردم کشورمان را مدنظر قرار ندهد مشکلی در کشور وجود نخواهد داشت. ما هنوز فروش نفت را داریم و اقتصاد خود را اداره می‌کنیم.

وی یادآور شد: البته آمریکا اگر به برجام بازگردد و تحریم‌ها را لغو کند، باز هم دست از دشمنی با ایران برنخواهد داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: بهتر است در داخل کشور، نظرات را یکی کنیم، نباید به گونه‌ای باشد که گروهی از آمریکا دفاع کنند و گروهی دیگر دچار تندروی باشند.

بادامچیان در پاسخ به سوالی در رابطه با عملکرد حجت‌الاسلام رئیسی در اداره کشور در طول یک سال، بیان کرد: رئیسی یک سال است که روی کار آمده و نمی‌توان توقع چهار ساله از این دولت داشت. باید دید که در طول سه سال آینده چه خواهد کرد. برای ارزیابی هم باید منتظر سال دوم باشیم چراکه سال اول دولت آغاز به کار محسوب می‌شود و برای سنجش زود است.

وی تاکید کرد: امروز بهترین قدرت در آن است که ارز را از اقتصاد خود حذف کنیم. دلار نباید تعیین کننده میزان گرانی در کشور باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه دولت به شکل دستوری اداره نمی‌شود و سیاست‌گذاری در اداره کشور اهمیت بسیار دارد، اظهار کرد: دولت تنها یک سال است بر روی کار آمده اما در بخش‌های زیادی از جمله کنترل کرونا موفق بوده است. این دولت تندروی نکرده و حتی با عربستان رفتار متین و معقولی داشته است.

بادامچیان با بیان اینکه رئیسی در بخش زیربنایی اقتصاد، گام‌های خوبی برداشته که آثار آن بعدها مشخص می‌شود، گفت: در کنترل قیمت‌ها هنوز موفق نبوده‌ایم و این ناشی از عدم کارایی دو وزیر اقتصاد و صنعت است. در بخش معیشت و قیمت، دولت مشکلاتی را دارد. باید از دولت مطالبه کنیم افرادی که به علم اداری، اقتصادی، ملی و بین‌المللی اشراف دارند را جایگزین کند.

وی تاکید کرد: اگر ما دولت حزبی مبتنی بر حمایت مردمی داشتیم، بسیاری از مشکلات به راحتی حل می‌شد. معتقدم دولت در سال آینده می‌تواند بهتر انجام وظیفه کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در خصوص نحوه فعالیت نمایندگان مجلس یازدهم در تعامل با دولت، گفت: رسانه‌ها باید مطالبه‌گری کنند؛ در ایران مجلس با دولت در جنگ نیست چراکه قوا در کنار هم باید کشور را اداره کنند، اما اگر مجلس نسبت به دولت اظهار نارضایتی می‌کند درباره مواردی خاص است.

بادامچیان افزود: مجلس هیچگاه وکیل‌الدوله نبوده است اما با دولت‌ها مدارا می‌کند. ما نیز از دولت حمایت کرده و می‌کنیم و همواره دیدگاه‌های انتقادی خود را بیان می‌کنیم.

وی درباره کنترل گرانی‌ها، تصریح کرد: اگر دولت در سیاست و مدیریت اقتصادی تجدید نظر کند می‌تواند با اتکا به زیرساخت‌ها، مشکلات را حل کند. اصلاح و حذف ارز ترجیحی از سیاست‌های دولت است، البته دولت باید یارانه تولید و مصرف بدهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه اسلامی حزب دولت‌ها نیست، بلکه حزب حاکمیت و نظام است و با آمد و شد دولت‌ها ازبین نمی‌رود؛ اما با دولت‌ها ارتباط و همراهی دارد. حزب موتلفه از دیرباز با گروه‌های اسلامی مرتبط و در تعامل بود و بعد از انقلاب نیز با جمع نیروهای انقلابی در ارتباط بوده‌ایم. امروز نیز با حفظ استقلال حزب، روابط سالمی را با دولت‌ها داریم.

بادامچیان اضافه کرد: در روابط بین‌الملل، دبیرخانه احزاب اسلامی و مقاومت را راه اندازی کرده‌ایم و فعالانه خدمت می‌کنیم. برای مثال در جریان واردات واکسن کرونا از این روابط استفاده شد و در مکاتباتی از چین درخواست واکسن کردیم که در نهایت مبتنی بر اعتبار بین‌المللی حزب واکسن تخصیص داده شد.

وی در رابطه با فعالیت‌های شورای وحدت، تاکید کرد: شورای وحدت فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد و هیئت عالی وحدت تشکیل شده و فعالیت می‌کند. البته این شورا حزب نیست بلکه وسیله‌ای برای وحدت احزاب است. همچنین جامعه روحانیت، میزبان شورای وحدت است و حزب موتلفه نیز در کنار شورای وحدت، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: شورای وحدت نافی فعالیت حزبی نیست و در آینده جزئیات اخبار شورای وحدت نیز منتشر می‌شود. برای دولت حزبی برنامه داریم و از برنامه‌های دولت حمایت می‌کنیم.

بادامچیان در رابطه با برخی اختلاف نظرها در مجلس شورای اسلامی، افزود: اختلاف نظر در مجلس طبیعی است. برای مثال آقای میرسلیم شجاعت بیان دارد و به هزینه فکر نمی‌کند و انتقاد از آقای قالیباف نشأت گرفته از همین است. نمایندگان مطابق وظیفه عمل می‌کنند و نمی‌شود آنها را از انجام وظیفه منع کرد.

وی خاطرنشان کرد: اوضاع حزب موتلفه خوب است و نتیجه آن در انعکاس اخبار دررسانه‌های غربی و معاند دیده می‌شود. اگر موتلفه بی‌اهمیت بود روابط و دیدارها صورت نمی‌گرفت و حزب به خوبی توانسته کار کند. ما به گسترش فعالیت‌های حزبی امیدوار هستیم و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین