کد خبر: ۷۸۸۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

امیرعبداللهیان: وزارت خارجه پیگیر آزادی حاجی ایرانی بازداشت شده در عربستان

وزیر امور خارجه از پیگیری وزارت امور خارجه برای آزادی و بازگشت حاجی ایرانی بازداشت شده در عربستان خبر داد.
امیرعبداللهیان: وزارت خارجه پیگیر آزادی حاجی ایرانی بازداشت شده در عربستان
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با پدر خلیل دردمند حاجیِ ایرانی که بعد از پایان مناسک حج در مکه مکرمه از سوی پلیس بازداشت شده است، ضمن احوالپرسی و دلجویی از خانواده وی، ایشان را در جریان اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه از ابتدا تا کنون قرار داد و تاکید کرد: این وزارت خانه تمام توان خود را برای آزادی هر چه سریع‌تر این تبعه کشورمان به کار گرفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد با مساعدت عربستان، تنها بازمانده حجاج کشورمان به ایران باز گردد.

خاطر نشان می سازد امیرعبداللهیان، در خلال روزهای اخیر در گفت‌وگوی جداگانه با وزرای امور خارجه عراق و عمان خواستار مساعدت آنان برای آزادی سریعتر این تبعه کشورمان شد.

اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه نیز به صورت فعال موضوع را در دست پیگیری داشته و تا آزادی این شهروند کشورمان به انجام وظیفه خود عمل خواهد کرد و موضوع بطور جدی در دستور کار اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه قرار دارد.

براساس اعلام رسانه های خبری یکی از حجاج کشورمان در روز عید قربان به بهانه انداختن عکسی از حاج قاسم با کعبه توسط نیروهای امنیتی سعودی دستگیر شده و همچنان با گذشت بیش از ۳۰ روز در زندان به سر می‌برد.

"خلیل دردمند" از دُرچه اصفهان که همراه با مادرش به حج تمتع ۱۴۰۱ مشرف شده بود، پس از انجام مناسک حج تمتع در روز عید قربان توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی در مسجدالحرام دستگیر و به زندان منتقل شد .

گفته می‌شود که برای دردمند پرونده تشکیل شده و اتهام او «تصویربرداری» است و قرار است در روزهای آینده به پرونده این حاجی ایرانی رسیدگی شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین