کد خبر: ۷۸۸۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
بیشترین افزایش قیمت مربوط به یخچال، فریزر و کولر آبی بوده

افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: قیمت لوازم خانگی در روزهای اخیر ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است
افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم خانگی
آفتاب‌‌نیوز :

اکبر پازوکی گفت: اخیرا قیمت لوازم خانگی به شدت افزایش پیدا کرده است و این مسئله خانواده‌ها را برای خرید لوازم مورد نیاز با مشکل مواجه می‌کند بیشترین افزایش قیمت مربوط به یخچال و فریزر و کولر آبی بوده و قیمت ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی افزایش نیافته است.

به گفته او، متاسفانه قیمت لوازم خانگی نسبت به چندماه گذشته ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و مردم قدرت خریدن چندانی ندارند، تولید کننده با توجه به کاهش توان مالی مردم توان افزایش قیمت را ندارد و می‌داند با گران کردن کالا همین مشتریان حداقلی را نیز از دست خواهد داد. اما از سوی دیگر تولید کننده هر چه به سمت جلو با همین وضعیت حرکت می‌کند، ادامه تولیداتش باعث کاهش سرمایه در گردش و انباشت بدهی می‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی امی گوید: مواد اولیه و قطعات داخلی نسبت به قطعات وارداتی، افزایش قیمت بیشتری داشتند، به طوری که مواد اولیه و قطعات تولید داخل نسبت به پارسال از ۱۵۰ تا هزار درصد افزایش قیمت داشتند. ورقی که سال گذشته با قیمت هفت هزار تومان تهیه می‌شد در حال حاضر با هزینه ۳۱ هزار تومان باید خریداری شود و کسی هم توجه و رسیدگی نمی‌کند.

چندی پیش محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت با بیان اینکه لوازم خانگی گران نمی‌شود، گفت بود قیمت‌ها باید به گونه‌ای باشد که کالا‌ها قابلیت صادرات پیدا کنند؛ در صورت گرانی نه تنها بازار داخل بلکه بازار خارج هم از دست می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین