کد خبر: ۷۸۸۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

امام جمعه موقت اصفهان: نیاز چندانی به برجام نداریم

امام جمعه موقت اصفهان خطاب به هیئت دولت گفت: گرچه پیشرفت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف رقم خورده، اما فشار اقتصادی که بر مردم وارد است، گاهی اجازه نمی‌دهد پیشرفت‌ها دیده شود و مردم انتظار اقداماتی برای محرومان دارند، گرچه به ندرت سخن می‌گویند.
امام جمعه موقت اصفهان: نیاز چندانی به برجام نداریم
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز_ جمعه بیست‌وهشتم مردادماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوا، تقوای در اجتماع است زیرا تأثیرگذاری بیش‌تری نسبت به تقوای فردی دارد به این دلیل که همگی در جامعه در یک کشتی قرار داریم.

وی با اشاره به ماجرای سلمان رشدی گفت: این اتفاق ۳۴ سال پس از توهین او به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و قرآن رقم خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آغاز هفته دولت تأکید کرد: با توجه به دستور جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب شایسته است که دولت‌مردان گزارشی از عملکرد خود ارائه دهند.

وی پیرامون اقدامات انجام شده توسط دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: جلوگیری از رشد نقدینگی، شتاب تورم، مثبت شدن تراز تجاری و پیشی گرفتن صادرات از واردات، پنج برابر شدن صادرات نفت، تحول در ارتباط با همسایگان، حذف دلار در برخی مبادلات و تهاتری انجام دادن صادرات و واردات از دستاوردهای دولت سیزدهم است که باعث می‌شود نیاز چندانی به نتیجه رسیدن برجام نداشته باشیم.

مهدوی پیرامون مذاکرات میان ایران و آمریکا تصریح کرد: غربی‌ها بدانند زمان باج‌خواهی و امتیاز دادن یک‌طرفه ایران تمام شده و نه دولتمردان و نه ملت ایران زیر بار ذلت و خواسته‌های آن‌ها نخواهند رفت.

وی ضمن گرامیداشت روز صنعت دفاعی یادآور شد: زمانی که دشمن با جوسازی‌ها مانع پیشرفت کشور می‌شد، گذشت و امروز شاهدیم که دانشمندان با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و دولت با جدیت و قدرت، صنایع هوایی و نظامی را پیش می‌برند و امیدواریم در آینده به همین مسیر ادامه دهند.

مهدوی با اشاره به حمله رژیم کودک‌کش صهیونیستی به غزه مطرح کرد: در حمله رژیم ساختگی صهیونیست به غزه، تنها جنبش جهاد فلسطین جلو آمد و کاری کردند که روزنامه صهیونیستی بیان کرد این جنگ یک شکست مفتضحانه برای اسرائیل بود و ذلیلانه مجبور شدند مصر را واسطه کنند.

امام جمعه موقت اصفهان خطاب به هیئت دولت اعلام کرد: گرچه پیشرفت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف رقم خورده است، اما فشار اقتصادی که بر مردم وارد است، گاهی اجازه نمی‌دهد پیشرفت‌ها دیده شود و مردم انتظار اقداماتی برای محرومان دارند گرچه به ندرت سخن می‌گویند.

وی پیرامون مسأله آب استان گفت: استان‌های همجوار ما برادران ایمانی ما هستند و از اقدام وزیر نیرو برای آن‌ها تشکر می‌کنیم؛ لازم است وزارت نیرو به مشکلات اصفهان نیز نگاهی داشته باشد. نجابت و سکوت مردم اصفهان نباید باعث شود دولت‌مردان تصمیمی برای اصفهان نگیرند و نیاز است تصمیمی عادلانه و جدی گرفته شود.

مهدوی در خطبه اول نماز جمعه نیز با بیان اینکه یکی از راه‌های رعایت تقوا تهذیب نفس است، خاطرنشان کرد: اشخاصی که عادت به صبر، عفو، عفت، انفاق و ایثار دارند، این عادت در شبانه‌روز بر رفتار آن‌ها تأثیر زیادی خواهد گذشت، اما در مقابل ممکن است برخی افراد به بدی‌ها عادت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان ضمن گرامیداشت شهادت امام سجاد (ع) گفت: امام سجاد (ع) در زمانی زندگی می‌کردند که بنی‌امیه جنگ نرمی را علیه معارف دین شروع کرد و امام (ع) در محدودیتی قرار داشتند که اصحاب و یاران کمی داشتند؛ در همین راستا کاری کردند که تعداد اصحاب خود را افزایش داده و معارف دین را به آن‌ها منتقل کنند؛ اقدام دیگر ایشان دعا و مناجات بود که هم برای مردم آن زمان و هم زمان‌های بعدی مفید بوده است.

وی با اشاره به برخی از دعاهای صحیفه سجادیه یادآور شد: امام (ع) برای انتقال معارف، به جای اینکه آن‌ها را مستقیم به افراد بیان کنند از طریق دعا این عمل را پیش بردند و شاهدیم صحیفه سجادیه مملو از معارف دینی است که در ادامه توسط امام باقر (ع) و امام صادق (ع) به مردم منتقل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین