کد خبر: ۷۸۸۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

وزیر ارشاد: پروانه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری صادر می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بهره‌مندی ۱۲ هزار نفر در کشور از اینترنت خبرنگاری خبر داد و گفت: امسال اینترنت خبرنگاری با سختگیری بیشتری فعال شده است.
وزیر ارشاد: پروانه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری صادر می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز(جمعه ۲۸ مرداد) در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: برآورد ما این است که ۱۷ هزار خبرنگار در کشور وجود دارد اما اینبار سخت‌گیری بیشتری شده و در ادامه به همه افرادی که پرونده آنها کامل شود اینترنت تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون اینترنت خبرنگاری به ۱۲ هزار نفر تخصیص یافته است، افزود: همه کسانی که در فرایند خبری هستند پس از طی تشریفات مشخص، پروانه خبرنگاری و روزنامه نگاری می‌گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در همه استان‌ها پروژه‌هایی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در استان گلستان نیز بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه‌تمام استان در نظر گرفته شده و درصدد هستیم با حمایت استانی و ملی هیچ بنای فرهنگی نیمه‌تمام باقی نماند.

اسماعیلی با بیان اینکه برنامه ما این است که پروژه جدیدی را شروع نکنیم مگر آنکه ضرورت پیدا کند، متذکر شد: در حالی که ۱۴ سال از عمر یک پروژه در استان گلستان می گذرد هنوز تعیین‌تکلیف نشده که در دولت مردمی تلاش ما تعیین تکلیف و اتمام این پروژه‌ها است.

وی از فعالیت بنیاد بازی‌های رایانه‌ای خبر داد و گفت: در ایران بسیاری از افراد با متوسط سنی ۲۳ سال بازی رایانه‌ای می‌کند و برخی از بازی ها بیش از ۲۰ میلیون بار دانلود شده و این نشان می‌دهد در حوزه فرهنگی بازی‌ها اهمیت بالایی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طراحی بیش از صدها بازی یارانه‌ای جدید در کشور خبر داد و یادآور شد: روند ساماندهی این بازی‌ها در حال اتمام است و سامانه‌ای نیز به این منظور راه‌اندازی شده و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به بازی‌های ارزیابی شده و درجه بندی شده، بازی مناسب فرزندان خود را انتخاب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین