کد خبر: ۷۸۸۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

وزیر ارشاد: پروانه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری صادر می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بهره‌مندی ۱۲ هزار نفر در کشور از اینترنت خبرنگاری خبر داد و گفت: امسال اینترنت خبرنگاری با سختگیری بیشتری فعال شده است.
وزیر ارشاد: پروانه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری صادر می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز(جمعه ۲۸ مرداد) در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: برآورد ما این است که ۱۷ هزار خبرنگار در کشور وجود دارد اما اینبار سخت‌گیری بیشتری شده و در ادامه به همه افرادی که پرونده آنها کامل شود اینترنت تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون اینترنت خبرنگاری به ۱۲ هزار نفر تخصیص یافته است، افزود: همه کسانی که در فرایند خبری هستند پس از طی تشریفات مشخص، پروانه خبرنگاری و روزنامه نگاری می‌گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در همه استان‌ها پروژه‌هایی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در استان گلستان نیز بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه‌تمام استان در نظر گرفته شده و درصدد هستیم با حمایت استانی و ملی هیچ بنای فرهنگی نیمه‌تمام باقی نماند.

اسماعیلی با بیان اینکه برنامه ما این است که پروژه جدیدی را شروع نکنیم مگر آنکه ضرورت پیدا کند، متذکر شد: در حالی که ۱۴ سال از عمر یک پروژه در استان گلستان می گذرد هنوز تعیین‌تکلیف نشده که در دولت مردمی تلاش ما تعیین تکلیف و اتمام این پروژه‌ها است.

وی از فعالیت بنیاد بازی‌های رایانه‌ای خبر داد و گفت: در ایران بسیاری از افراد با متوسط سنی ۲۳ سال بازی رایانه‌ای می‌کند و برخی از بازی ها بیش از ۲۰ میلیون بار دانلود شده و این نشان می‌دهد در حوزه فرهنگی بازی‌ها اهمیت بالایی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طراحی بیش از صدها بازی یارانه‌ای جدید در کشور خبر داد و یادآور شد: روند ساماندهی این بازی‌ها در حال اتمام است و سامانه‌ای نیز به این منظور راه‌اندازی شده و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به بازی‌های ارزیابی شده و درجه بندی شده، بازی مناسب فرزندان خود را انتخاب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین