کد خبر: ۷۸۸۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

قطعی آب در ارومیه / امام جمعه: مدت‌هاست که مردم آب شرب ندارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با ابراز نارضایتی از قطعی یا افت فشار آب به مدت طولانی در این فصل گرم سال بویژه در مناطقی از شهر ارومیه گفت: باید مسوولان امر، طرح‌های جهادی برای تامین آب را اجرایی کنند تا این مشکل به صورت اصولی حل شود.
قطعی آب در ارومیه / امام جمعه: مدت‌هاست که مردم آب شرب ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: مدیران حوزه‌های مرتبط باید برای تامین آب شهروندان در همه نقاط استان توجه ویژه داشته باشند. در برخی مناطق ارومیه، مدت هاست که آب شرب با قطعی یا افت فشار همراه است که مسوولان علاوه بر اطلاع رسانی دقیق در این خصوص، باید راه‌های جایگزین تامین آب در این مناطق را اجرایی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به فرا رسیدن ایام برداشت محصول سیب از باغات این استان گفت: مسوولان امر باید برای جلوگیری از بروز مشکل برای کشاورزان و باغداران اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: موضوع بهبود الگوی کشت در اراضی کشاورزی و باغی استان بخصوص حوضه آبریز دریاچه ارومیه باید از طریق نهادهای مسوول نهادینه و کشاورزان را راهنمایی کنند که چه محصولی بکارند.

امام جمعه ارومیه با ابراز خرسندی از بازگشایی مرز تمرچین به عنوان یکی از مسیرهای زیارتی عتبات عالیات در ایام اربعین امسال یادآور شد: این امر، امکان و ظرفیت بزرگی برای استان است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نزدیک بودن روز جهانی مسجد در روزهای پایانی مرداد افزود: مساجد جایگاه والایی در دین مبین اسلام دارند و طبق آموزه‌های اسلامی، عبادت در مسجد ثوابش بسیار بیشتر از عبادت در منزل است.

وی اضافه کرد: اهتمام برای حضور مستمر در مسجد برای ادای نماز، مشارکت همه در مدیریت و تامین مخارج مسجد، باز بودن مساجد در اوقات نماز و حتی بین اوقات نماز، انحصاری نبودن مدیریت مساجد و آشنا کردن فرزندان خود با مسجد از مهمترین مواردی است که باید رعایت شود.

خطیب جمعه ارومیه با توصیه همگان به رعایت تقوایی الهی با تاکید بر شکرگزاری به درگاه پروردگار متعال به خاطر نعمات فراوان موهبت شده برای انسان‌ها اظهار کرد: در کنار آن باید از حسد پرهیز شود چرا که حسد دین انسان را از بین می‌برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین