کد خبر: ۷۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۴ - ۰۱:۴۲

یک زن رهبر ارکستر سمفونیک شد!

آفتاب‌‌نیوز : اما اعلام اين انتصاب از سوی نوازندگان اين ارکستر که در آن زمان مشغول تمرين بودند با سکوتی اعتراض آميز مواجه شد.

خانم الساپ که تابعيت آمريکايی دارد، در حال حاضر مديريت ارکستر سمفونيک بورنموث در بريتانيا را به عهده دارد و به گفته فيليپ اينگليش، رئيس هيئت مديره ارکستر بالتيمور يکی از بهترين رهبران ارکستر جهان است.

انتخاب مارين الساپ به رهبری يکی از بهترين ارکستر جهان نشان دهنده آن است که سنت انتصاب مردان به اين سمت تا حدودی شکسته شده است.

اما اين انتصاب با مخالفت کسانی روبرو شد که قرار است از اين پس زير نظر او فعاليت کنند. نوازندگان ارکستر بالتيمور در بيانيه ای خطاب به هيئت مديره خواستار آن شدند که برای پيدا کردن رهبر آينده اين ارکستر تلاش بيشتری کنند. در اين ارکستر 96 نوازنده فعاليت دارند.

قرار است مارين الساپ، 48 ساله، در پايان فصل 2007-2006 پس از کناره گيری يوری تميرکانوف، رهبر فعلی ارکستر سمفونيک بالتيمور، کار خود را در اين ارکستر آغاز کند.

خانم الساپ که از ميان چندين موسيقيدان ديگر برگزيده شده، پيشتر نيز به عنوان رهبر ميهمان هدايت اين ارکستر را در چند کنسرت عهده دار بوده است.

مارين الساپ در زمان انتصابش به رهبری ارکستر سمفونيک بورنموث در سال 2001 نخستين زنی بود که به رهبری يکی از ارکسترهای اصلی بريتانيا برگزيده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین