کد خبر: ۷۸۸۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۸

رئیس جمهور ترکیه خواستار پایان بحران دارفور شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان در اولین سفر خود به خارج از کشور، پس از صدور حکم جلب وی از سوی دادگاه لاهه، روز سه‌شنبه در ترکیه بار دیگر اتهامات این دادگاه را مبنی بر دست داشتن وی در نسل‌کشی دارفور رد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «عبدالله گل» رئیس جمهور ترکیه از رهبر سودان خواست تا به بحران دارفور پایان دهد. گل در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «به پریزیدنت البشیر گفتم دولت سودان باید بیشتر تلاش کند جنایات بشری بدون توجه به دین و یا اقلیت برای همه ما تکان‌دهنده است».

‌البشیر که برای شرکت در اجلاس رهبران آفریقایی در ترکیه شرکت کرده بود اعلام داشت: «خارطوم دادگاه عالی لاهه را به رسمیت نمی‌شناسد و هرگز با آن همکاری نمی‌کند».

او در گفت وگو با رئیس جمهور ترکیه اذعان کرد: «ما در دارفور نسل‌کشی نکردیم و از اتفاقات در این منطقه ناراحت هستیم». قابل ذکر است در این دیدار هیج یکی از دو کشور قراردادی امضا نکردند. 

گفتنی است سفر خارجی البشیر به ترکیه از آن رو حائز اهمیت است که دادگاه بین‌المللی لاهه چندی پیش حکم جلب او را به جرم ارتکاب جنایات جنگی در دارفور صادر کرده‌بود و دولت ترکیه با استقبال از البشیر در واقع این حکم را نقض کرده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین