کد خبر: ۷۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۴ - ۰۱:۴۲

ده هزار مدير فورد اخراج می شوند

آفتاب‌‌نیوز : اين خبر را روزنامه وال استريت ژورنال منتشر کرد و سخنگوی فورد حاضر به تاييد آن نشد، ولی فورد به دليل عملکرد ضعيفش در شش ماهه نخست سال ۲۰۰۵ سخت در تنگنا قرار گرفته است.

بنا به نوشته وال استريت ژورنال، به برخی از کارکنان فورد گفته شده است که شايد ۱۰۵۰۰ مدير اين شرکت از مجموع ۳۵ هزار سمت مديريتی آن کنار گذاشته شوند تا در پرداخت حقوق صرفه جويی شود.

اين خودرو ساز هفته پيش اعلام کرد که سود خالصش در سه ماهه دوم سال جاری ميلادی ۱۹ درصد افت داشته است. فورد پيشتر برای اخراج ۲۷۰۰ کارگر خود در کارخانجات آمريکای شمالی تصميم گرفته بود.

اسکار سوريس، سخنگوی فورد، اعلام کرد: "ما مسلما روی برخی طرحها کار می کنيم، چون می دانيم با چالشهايی از جمله مازاد ظرفيت توليد و هزينه های پرسنل مواجه هستيم و می خواهيم به اين مسايل بپردازيم."

هنگامی که يک هفته پيش از دان لکلير، مدير مالی فورد درباره اخراج کارکنان و مديران سوال شد، وی پاسخ داد که "هيچ چيز منتفی نيست."

فورد بعد از جنرال موتورز دومين خودروساز بزرگ آمريکاست. سه شنبه گذشته، ۱۹ ژوئيه، فورد اعلام کرد که در سه ماه آوريل تا ژوئن ۹۴۶ ميليون دلار سود برده حال آن که اين رقم در دوره مشابه سال پيش يک ميليارد و ۱۷۰ ميليون دلار بوده است.

در همين حال فورد در آمريکای شمالی ۹۰۷ ميليون دلار زيان ديده که از يک ميليارد و ۴۰۰ ميليون دلار سال پيش کمتر است. فروش محصولات اين خودروساز در آمريکا در شش ماه نخست امسال حدود چهار درصد کاهش داشته است.

فورد در آمريکا بخاطر رقابت شديد توليد کنندگان ژاپنی نظير تويوتا، هوندا و نيسان و نيز رقبای سنتی خود جنرال موتورز و دايملرکرايسلر، برای حفظ سهمش از بازار به صرافت افتاده است.

شرکت خودروسازی فورد با ارايه تخفيفهای چند هزار دلاری برای مدلهای تازه می کوشد سهمش را در بازار حفظ کند، اما با کاهش قيمتها در حقيقت از سود خود می کاهد.

هنری فورد شرکت خودروسازی فورد را در سال ۱۹۰۳ تاسيس کرد و اين خودروساز در سال ۱۹۰۸ با توليد فورد مدل تی پيشگام عرضه خودروهای ارزان قيمت برای مردم عادی شد و طی دو دهه، بيش از ۱۵ ميليون دستگاه فورد تی توليد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین