کد خبر: ۷۸۹۲۳۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

جنگ قدرت در لیبی/آماده‌باش نیرو‌های الدبیبه برای جلوگیری از ورود حامیان باشاغا به طرابلس

به دنبال تهدید نخست وزیر مکلف لیبی به بیرون کردن دولت وحدت ملی از پایتخت و تشدید درگیری برسر قدرت در این کشور، منابع از آماده‌باش نیروهای حامی دولت وحدت ملی خبر دادند.
جنگ قدرت در لیبی/آماده‌باش نیرو‌های الدبیبه برای جلوگیری از ورود حامیان باشاغا به طرابلس
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه الشرق الأوسط اعلام کرد که نیروهای حامی عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی مستقر در طرابلس به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

طبق این گزارش، نیروهای حامی الدبیبه درپی تهدید فتحی باشاغا، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت توسط پارلمان به ورود به طرابلس و بیرون کردن دولت وحدت ملی از آن به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

فتحی باشاغا، نخست‌وزیر مکلف شده توسط پارلمان لیبی برای تشکیل دولت یکشنبه در سخنانی درباره بحران کشورش تهدید کرد که در راستای خواست ملت لیبی ممکن است که وارد طرابلس شود و به تسلط دولت وحدت ملی به ریاست عبدالحمید الدبیبه بر پایتخت این کشور پایان دهد.

باشاغا تاکید کرد: همه لیبیایی ها خواستار ورود ما به پایتخت هستند؛ اهالی طرابلس و هفت میلیون لیبیایی دیگر منتظر ورود ما به طرابلس و تسلط بر قدرت هستند و کسانی که در مقابل نیروهای ما بایستند مجرمانه خواهند مرد و ننگ را برای خانواده‌هایشان به ارث خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: صبر ما زیاد است، اما از منافع هفت میلیون لیبیایی به خاطر کشته شدن ۲۰۰ فرد یا حتی کمتر چشم‌پوشی نخواهیم کرد. ما برای جلوگیری از ریخته شدن خون ورود به پایتخت را به تعویق انداختیم اما باید تصمیم گرفت.

رحال حاضر دو دولت در لیبی فعالیت می‌کنند. یکی دولت فتحی باشاغا که از سوی پارلمان طبرق تعیین شده است و دیگری دولت عبدالحمید الدبیبه که جامعه جهانی آن را به رسمیت می‌شناسد.

الدبیبه با انتقال قدرت جز از طریق پارلمان جدید منتخب مخالف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین