کد خبر: ۷۸۹۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۴
نهاوندیان:

طرح تحول اقتصادی، یک ایده کلی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اعلام دغدغه های خود در اجرای طرح تحول اقتصادی دولت، گفت: «هم اکنون این نگرانی وجود دارد که این طرح بدون اجماع کارشناسی از توفیق مناسب برخوردار نشود». 

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، محمد نهاوندیان در گفتگو با مهر با اشاره به عدم دریافت جزئیات طرح تحول اقتصادی از سوی بخش خصوصی و اتاق بازرگانی گفت: «نکته حائز اهمیت در این میان این است که باید میان ایده کلی و اجرای طرح تفکیک قائل شد، آنچه که تا به حال درخصوص طرح تحول اقتصادی دولت مورد بحث قرار گرفته، یک ایده کلی است».

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن ایران افزود: «قطعاً هدفمند کردن یارانه ها مورد اتفاق تمامی صاحب نظران اقتصادی است و در قانون هم آمده و به تصویب رسیده است؛ هم اکنون کشور از این مرحله عبور کرده و در مرحله تصمیم گیری در مورد طرح اجرایی است».

وی تصریح کرد: «قطعاً برای توفیق دولت در مرحله اجرای این طرح، لازم است که اجماع سازی لازم قبل از شروع طرح صورت گیرد به این معنا که حتماً باید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، روی این طرح نظر دهند».

نهاوندیان گفت:« از سوی دیگر لازم است که نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تشکلها نیز در جریان جزئیات طرح و برنامه اجرایی قرار گیرند تا نظرات را ارائه داده و به غنای طرح کمک کنند، در این صورت می توانند در مرحله اجرا نیز یاری رسان دولت باشند».

این مقام مسئول در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تاکید کرد«: چنانچه این اجماع صورت نگیرد، قطعا این نگرانی وجود خواهد داشت این طرح نیز نظیر بسیاری از طرحهای دیگر اقتصادی که در گذشته زمان، انرژی و سرمایه زیادی را صرف صحبت در مورد خود کرده اند، توفیق محدودی داشته باشد».

وی اظهار داشت: «این دغدغه وجود دارد که عدم موفقیت این طرح نظیر برخی از طرحها تکرار شود، بنابراین چنانچه می‌خواهیم توفیق کامل در اجرا داشته باشیم، چاره‌ای نخواهیم داشت جز اینکه زمان کافی را برای بررسی کارشناسی و اجماع سازی در اقشار مختلفی که می‌توانند در توفیق اجرای طرح نقش داشته باشند، قرار دهیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین