کد خبر: ۷۹۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۳
علیرغم پایان نیافتن تنشها

پارلمان زیمبابوه کار خود را آغاز می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پارلمان زیمبابوه روز دوشنبه و با وجود تنش‌های سیاسی میان «رابرت موگابه» رئیس جمهور و «مورگان چانگرای» رهبر حزب مخالف بر سر تقسیم قدرت، کار خود را آغاز می‌کند.

به‌ گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در این میان اولویت اصلی پارلمان انتخاب رئیس پارلمان از بین دو حزب MDC و ZANU-PF  است. دو حزب گزینه‌های خود را برای نامزدی ریاست پارلمان معرفی کرده‌اند. 

«مورگان چانگرای»، رهبر شاخه اصلی حزب MDC، رئیس ملی حزب را به عنوان نامزد ریاست پارلمان برگزیده است. او در عین حال اعلام کرد به دلیل مشخص نشدن نتیجه مذاکرات سیاسی مخالف بازگشت رسمی پارلمان به کار است ولی در مراسم شرکت می‌کند.

گفتنی است به جز چند عضو پارلمان صد نماینده در مراسم ادای سوگند شرکت خواهند کرد. حزب ZANU-PF هنوز اظهارنظری در این زمینه نکرده ولی در عین حال رئیس حزب «جان نکو مو‌» را به عنوان نامزد خود معرفی کرده‌است. 

در پارلمان زیمبابوه حزب MDC دارای 100 کرسی و ZANU-PF  دارای 99 کرسی می‌باشد در این میان شاخه‌ کوچکی از حزب MDC وابسته به «آرتور ماتوبورا» 10 کرسی دارد و در رای گیری رای این حزب و یک نماینده مستقل تاثیر گذار خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین