کد خبر: ۷۹۱۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

اخبار منتشر شده در خصوص آزادی هانیبال رد شد

وکیل سیف الاسلام قذافی، پسر دیکتاتور سابق لیبی انجام مذاکرات محرمانه برای آزادی هانیبال قذافی که از سال‌ها پیش در لبنان بازداشت است را تکذیب کرد.
اخبار منتشر شده در خصوص آزادی هانیبال رد شد
آفتاب‌‌نیوز :

خالد الزایدی، وکیل سیف الاسلام قذافی تاکید کرد، آنچه که مجله فرانسوی "جان افریک" در خصوص انجام مذاکرات محرمانه برای آزادی هانیبال قذافی پسر معمر قذافی، رئیس جمهور پیشین لیبی منتشر کرده است، صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مجله فرانسوی پیشتر به نقل از یک زن عراقی به نام سهی البدری که وی را به عنوان مشاور سیف الاسلام معرفی کرده، نوشت، آزادی هانیبال که در لبنان بازداشت است پس از پرداخت ۱۵۰ هزار دلار وثیقه به مقامات لبنانی نزدیک است.

الزایدی خاطرنشان کرد، آنچه که این روزنامه فرانسوی منتشر کرده، عاری از صحت است و سهی البدری در تیم کاری سیف الاسلام نیست در نتیجه سهی مشاور وی نیست و سمت دیگری نیز ندارد.

وی در ادامه افزود، هیچگونه تفاهم یا معامله‌ای برای آزادی هانیبال القذافی وجود ندارد.

الزایدی تاکید کرد، هانیبال همچنان در بازداشت مرگباری به سر می‌برد و هیچ نشانه‌ای از آزادی و یا ارجاع وی به دستگاه قضایی وجود ندارد.

هانیبال قذافی از سال ۲۰۱۵ به دلیل دست داشتن در ناپدید شدن امام موسی صدر، رهبر جنبش امل و رهبر معنوی، سیاسی و فرهنگی شیعیان در سال ۱۹۷۸، در لبنان زندانی است که البته هرگز کامل در این مورد تحقیق نشد. صدر و همراهانش به دعوت معمر قذافی به طرابلس آمدند و از آن زمان به بعد مفقود شدند و محل آنها نیز مشخص نیست. جامعه شیعیان لبنان قذافی را متهم به ربودن صدر کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین