کد خبر: ۷۹۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۷

شكايت از محسن نامجو به اتهام توهين به آيات قرآن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عباس سليمی، از چهره‌های شناخته‌شده‌ قرآنی، از محسن نامجو به دليل آنچه آن را «قرائت توهين‌آميز آياتی از قرآن و انتشار آن» دانسته، به دادستان عمومی انقلاب شكايت كرد.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، به نقل از ایکنا، چندی پيش قطعه‌ای موسيقی از محسن نامجو در سايت‌های اينترنتی منتشر شد كه در آن آيه‌هايی از قرآن به شكلی غيرمتعارف قرائت شده‌بود. 

عباس سليمی، از چهره‌های شناخته‌شده‌ قرآنی، در شكواييه‌ای كه تقديم قاضی مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران كرده‌است، خواستار رسيدگی به اين توهين و مجازات خاطی شده‌است.

متن اين شكواييه به شرح زير است:

جناب آقای مرتضوی
دادستان عمومی و انقلاب تهران

با اهدا سلام و تحيت، چندی است كه خواننده‌ای به نام محسن نامجو، برخی از آيات قرآن كريم را به‌نحوی سخيف و موهن، و در قالب موزيكال اجرا نموده‌ كه در سايت متعلق به مشاراليه قابل رويت و استماع است؛

از آنجا كه عمل ارتكابی توسط مشاراليه از مصاديق بارز استخفاف دين و قرآن به‌شمار می‌آيد، ضمن اعلام جرم عليه نامبرده، تقاضای رسيدگی و مجازات وی را دارم.

با سپاس
خادم‌القرآن/ عباس سليمی 1387/6/6

لازم به ذكر است كه اين قطعه موسيقی حدود يكسال پيش از طريق برخی سايت‌های اينترنتی منتشر شد و بر خلاف ديگر قطعات موسيقی اين خواننده كه مورد توجه بسياری از مخاطبان جوان قرار گرفته بود، مورد توجه قرار نگرفت و عموما با واكنش منفی مخاطبان آثار وی مواجه شد.

نامجو خواننده و نوازنده جوانی است كه به نحوی غيرمتعارف و متفاوت با ديگر خوانندگان به اجرای قطعات موسيقی می‌پردازد و اولين آلبوم وی موسيقی وی با نام «ترنج» چندی پيش با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

تا كنون تيتراژ آغازين دو سريال تلوزيونی نيز با صدای نامجو تهيه شده كه يكی از اين سريال‌ها سال گذشته از سيمای جمهوری اسلامی ايران پخش شده‌است. همچنين اين خواننده بارها به اجرای برنامه در حوزه هنری سازمان تبليغات اسلامی تهران پرداخته‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین